Installatie 8.5: "Drive setup cannot be opened"

Ik heb een probleem met het installeren van system 8.5 op een externe scsi schijf. Ik ben aan het installeren vanaf een grijze G3 met OS 9.2 erop. Ik heb installeer vanaf een uitgepakte disk image van 8.5.

Hij doet het niet vanwege bovenstaande melding. Wie weet waardoor dit komt?

[size=9:ca6c067a68]Ik ben voor installatie van diverse oude Macs een schijf aan het maken waar alle systemen op staan. De scsi schijf heeft vijf partities, waar elk iets anders op komt…[/size:ca6c067a68]

Andere OS-sen pakken wel? Is het toevallig geen disc-image met een installatie die bijvoorbeeld bij een andere computer zat dan je G3?

Helaas weet ik niet veel over waar het origineel vandaan komt. Degene van wie ik de G3 heb overgenomen, heeft 8.5, 8.6, 9.1 en een paar updaters op een CD gebrand. Ik weet dus niet waar ze vandaan komen. Wel denk ik dat hij ze gewoon heeft gebruikt want op de G3 zit 9.2.

Eigenlijk ben ik benieuwd of iemand weet waar Drive Setup voor wordt gebruikt tijdens de installatieprocedure. Dan kan ik er misschien nog wat aan doen.

volgens mij checkt drive set-up de structuur van je harde schijf.

Ja, en waarom gaat dat dan mis? Het is gewoon een scsi schijf.

maar dan is ie waarschijnlijk niet HFS of HFS+ geformateerd

Hij is HSF+ geformatteerd, net als de andere schijven waar OS 8, 9 en X op staan...

zo, dan wordt het moeilijk. het enige dat ik dan nog kan bedenken is dat drive set-up beschadigd is. Misschien kan je het volgende proberen; op de pagina http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html staan ook een aantal versies van drive set-up. Ik weet echt niet of het in zoverre is bijgewerkt dat je deze ook daadwerkelijk kan gebruiken voor 8.5. Download die versie die je nodig denkt te hebben, sloop de oude uit je disc image en plaats deze nieuwe er in, en probeer het dan opnieuw. maybe it works. Anders succes!