installatie Adobe master collection photoshop

Allen,

Bij het installeren van bovengenoemd pakket lukt het mij niet om het onderdeel photoshop te installeren, vermoedelijk omdat er al eerder een versie is geïnstalleerd waarvan ik dacht dat deze volledig verwijderd had.

Bij het starten van het installatiebestand krijg ik na het invoeren van het serienummer (of proefpakket ook geprobeerd), een scherm waarin ik aan kan vinken welke onderdeel ik wel of niet wil installeren. Ik kan alles aan en uit vinken behalve het pakket photoshop. Daar staat een uitroeptekentje bij met een melding ( deze computer bevat een conflicterende of prerelease.....) waaruit opgemaakt kan worden dat er nog iets van de vorige versie op mijn mac staat wat de installatie van photoshop dus tegenhoudt.

Ik heb al eerder geprobeerd met appdelete alles weg te halen maar kennelijk is me dat dus niet gelukt. Zou ook niet weten waar het zich allemaal ingenesteld heeft zodat ik dat eruit kan halen.

Iemand suggesties ?

groet,

Marcel

Adobe heeft ook een un-installer. Daarmee kun je een bepaald pakket effectief verwijderen. Dit staat waarschijnlijk in je globale bibliotheek: [b]Macintosh HD / Bibliotheek / Application Support / Adobe / Uninstall[/b]
De Uninstaller (rood icon) heeft bij mij een reeks karakters als naam maar had vanuit de PS programma map een alias er naar die de naam "Uninstall Photoshop" heeft.

Thanx Hendrik maar ik denk dat ik al te veel handmatig verwijderd heb. Kan het niet vinden.

Gebruik je Time Machine of een ander back-up-programma? Dan zou je het daarmee terug kunnen halen.

Zit er dan geen un-installer in het pakket dat je nu probeert te installeren? Want volgens mij kun je vanuit die installer ook kiezen voor "un-install previous copy (of iets in die geest).