installatie jaguar op G4 400 Powerbook mbv 17" Pbook DVD?

Ik heb een nieuwe Powerbook 17" besteld. Ik heb ook een oude powerbook , het eerste model, G4 400. Is het mogelijk om Jaguar op mijn oude powerbook te installeren met behulp van de DVD van mijn nieuwe powerbook? Of kom ik dan in de problemen? Moet ik firmware o.i.d. eerst upgraden?

Groeten Jan

Je moet altijd je Firmware upgraden, anders heb je een probleem. Ik vermoed dat de DVD van je 17" PowerBook niet zal werken, maar proberen kun je het altijd. :roll:

Je kunt de bijgeleverde software van je 17" alleen gebruiken voor je 17"... Anders zou Apple ook geen losse software hoeven te verkopen... :?

gewoon de 15" als FireWire HD aan je 17" hangen.

[quote:2608a92935="Missundaztood"]gewoon de 15" als FireWire HD aan je 17" hangen.[/quote:2608a92935]

Dat is een goeie! Maar, dat werkt wel? :expressionless:

Als je oude PowerBook ook een dvd speler heeft zou het volgens mij toch geen probleem moeten geven? Ik heb mijn OS 10.2 van mijn iBook 600 Mhz ook gebruikt op mijn oude iBook 300 Mhz en het gaat perfect.

Er zijn algemene versies en gebonden versies. Ik kon met geen mogelijkheid 10.2 voor m'n iMac G4 op de iMac G3 van m'n schoonzusje krijgen en datzelfde geldt voor m'n iBookje... :roll:

Vreemd, ik heb die OS 10.2 cd gebruikt (die van mijn iBook 600) op de eerder genoemde iBook 300 en een iMac 400 DV. Geen probleem. Bedoel je niet per ongeluk de restore cd's JeePee?

Nee hoor, niet de restore CD's, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat de iMac CD's voor m'n iMac 17" zijn en dat daar een iets andere versie voor is, door het verschil tussen breedbeeld en alle andere breedtes, die zijn niet breedbeeld... Dat is de enige logica die ik eruit kan halen... :?

Dan zouden de CD’s van de 17" Breedbeeld PowerBook van jan_boersma waarschijnlijk ook niet op andere Macs werken… Maar wie weet wel… :roll:

Ok, hij zal het gewoon moeten proberen dus. Kreeg je een melding te zien dan JeePee toen je die cd in de G3 iMac deed?

Ja, hij gaf direct aan dat die CD niet geschikt was voor die Mac... :(