Installatie Mac OS X - opstart probleem

Ik heb al 2x nu geprobeerd om mac os 10.2 te installeren, echter bij het opstarten (met Appletje V) krijg ik iedere keer na het Mac OS x scherm te zien: WindowServer: loginwindow connection closed. (met blauw scherm) Ik krijg dus geen inlogscherm. Ik heb al op veschillende fora de tips gevonden over het weggooien van com.apple.loginwindow.plist maar dat helpt niet.

De installatie cd zelf werkt perfect.

Waarom start je op met Appeltje-V? Wat gebeurt er met gewoon opstarten? Wat voor Mac heb je? Is het installeren ooit wel gelukt? Heb je na installatie van 10.2 nog iets anders geïnstalleerd, updates etc. ofzo?

Het is een iMac versie D, 333 Mhz G3 160 MB ram. 6 GB hdd

oorspronkelijk stond er Mac os 8.5.1 op.

Dit was de eerste (paar nu al) keer dat ik 10.2 erop wil, en installatie geeft geen enkele foutmelding alleen bij het booten erna blijft ie dus hangen.

Opstarten met Appltje V geeft dan om de +/- 11 seconden een foutmelding:
WindowServer: loginwindow connection closed.
Dit staat er heel even en dan is scherm weer volledig blauw. Dit gebeurt na het tonen van Mac OS X logo in een vierkant schermpje
Als ik zonder Appltje V opstart krijg ik gewoon hetzelfde blauwe scherm…echter zonder die foutmelding maar ik kan dan natuurlijk nog steeds niks.

Ik kan wel met Appltje S in de single-user mode komen (zo heb ik ook geprobeerd de tip op een ander forum over het verwijderen van die prefernces uitgevoerd) maar daar krijg ik verder 0 foutmeldingen.

Misschien iets met de Firmware?

Wat voor soort RAM heb je erin? Merk, waar gehaald, etc? Mac OS X is erg selectief... Verder kan meer RAM geen kwaad, 160 Mb is veel te weinig, 256 is minimaal, maar bij een 333 Mhz processor...

Heb je je firmware geupdate? Zoals remier al aangaf? Voordat je Jaguar er op zette?

De nieuwste firmware heb ik gedownload en bij installeren daarvan gaf ie de melding dat er al een nieuwere versie opstond

4.1.9 staat er dus op?

Wat voor RAM heb je? Mac OS X heeft problemen met ‘verkeerd’ geheugen… Waar heb je het gekocht en welk merk is het? Ik weet niet hoeveel origineel RAM je hebt, maar probeer de slechte er eens uit te halen en alleen op te starten met het originele RAM.

Wohoe het werkt....

De imac had geen schuld, geheugen ook niet, maar de instal cd was kaput… nieuwe cd, installatie ging veel soepeler en hij werkt.