Installatie OSX mislukt totaal

Ik probeer net OSX installeren op een G3 van een vriend met de installatie CD van mijn iMac flatpanel.

Als ik op het icoon van “installeer OSX” druk krijg ik volgende mededeling in OS9 : “Origineel programma kan niet worden gevonden”

Ik snap niet echt wat het een probleem is.

Desktop G3/450 512mb OS9.2

Is wel echt belangrijk dat dit probleem opgelost wordt, want hier staat al een Dell met XP om de Mac te vervangen :?

Attack begin bij 10.0 of 10.1 dan alles updaten zeker de firmware. Heb dit wel eens eerder mee gemaakt. Ook in Belgie toevallig geen gelul start bij 10.0 en updaten die G3 alle firmware en heel de mik. Hoop dat de knul in bezit is van ADSL of eemn T3 verbinding maar dan moet hij het echt doen. :roll:

Je gebruikt de installatie CD van je iMac? Daar zal het wel aan liggen.

De G3 als FireWire-schijf aan je iMac hangen en dan vanaf de iMac op de G3-schijf installeren.

[quote:65a6454a49="Missundaztood"]Je gebruikt de installatie CD van je iMac? Daar zal het wel aan liggen.[/quote:65a6454a49]

Dat is het zeker, want ik kon zelfs OS X vanaf de originele CD’s van mijn iMac Flatpanel niet gebruiken voor mijn oude iMac… :? Laat staan dan voor een PowerMac… :roll:

Ik heb hier OS X 10.2 geïnstalleerd op een iMac G3 en op een PowerMac 7500 en 7300. Dat heb ik gedaan met de installatie CD's die bij mijn iBook en iMac flatpanel waren meegeleverd. Geen enkel probleem gehad met de installatie.

Wat voor flatpanel is het macpro? Ik heb een 17" en toen ik ze in mijn iMac G3 deed werd me door de Mac vertelt dat die CD's niet voor die machine waren en toen ik ze in mijn iBookje deed, precies hetzelfde... :roll: Had je voor je iBook en iMac aparte CD's of wellicht algemene installatie-CD's, dus voor alle Macs... :| Die werken namelijk overal in...

iBook 12" 800 Mhz en iMac 17" 800 Mhz. Ik weet alleen niet meer precies van welke machine ik de CD's heb gebruikt. Maar dat zijn de enige CD's van OS X 10.2 die ik heb.

Er staat overigens wel “iBook Install Disc” resp. “iMac Install Disc” op.

Vreemd... :?

maar wel lekker! :P