Installatie OSX op een i-macje (met G3 processor) met os9

Hallo mensen, ik heb een vraagje. Ik wil op mijn i-mac OSX (10.2.6) gaan zetten. (Ik draai nu OS 9.2.2) Nou heb al een aantal dingen gehoord waar ik op moet letten o.a. met betrekking tot de i-mac firmware update. Nou wil ik, om problemen te voorkomen, eerst mijn harde schijf geheel wissen om er vervolgens OSX op te zetten. Ik begrijp dat ik dan ook al mijn programma's etc er opnieuw op moet zetten maar dat vind ik geen probleem. Als OS X uiteindelijk maar lekker draait. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten??? :?

Dat je bij het installeeren niet alle talen installeerd! je hebt alleen engels en nederlands nodig in principe. Dat is waar je volgens mij op moet letten. Ohja als je OS 9 wilt installeeren dan moet je opletten dat je dan vanaf de OS 9 cd moet opstarten als je OSX er eerder op zet. En dat je de drive met OS9 drivers formateert anders kan OS 9 de drive niet zien namelijk!

Ik heb mijn HD gepartitioneerd en zowel OS 9 als 10.2.6 geïnstalleerd. Op die manier kun je altijd nog starten in OS 9 (mocht dat nodig zijn, ikzelf gebruik het nauwelijks) door de alt-toets ingedrukt te houden bij het aanzetten.

Hoeveel Mhz en RAM heb je?

Dennis

Denk aan de Firmware update!!! Lees eerst de gebruiksaanwijzing voor te instaleren. Het draait prima hier.

Ik heb m'n schijf niet eerst gewist en osX gewoon over alles heen geïnstalleerd (op een iMac 400), dus over os 9.2 en alle apps heen en dat werkt tot nu toe prima. Die firmware update had ik blijkbaar niet nodig. Ik heb trouwens pas achteraf vernomen dat dat een probleem kon zijn, maar bij mij is er dus niets aan de hand.