installatie problemen Canon IP4000

Oiii,

Ik heb vanmiddag een Canon printer aangeschaft van het type ip4000.
Nu heb ik alle stappen die in het boekje staan trouw gevolgd, maar het gaat fout bij de printer opzoeken in het printerconfiguratie scherm. In het boekje staat volgens het plaatje de printer er gelijk bij. Bij mij staat alleen een Adobe PDF printer. Nu heb ik via nieuwe printer toevoegen geprobeerd mijn printer op te zoeken, maar verder dan Canon kom ik niet. Er staat een lijst met verschillende types, maar dus niet de ip4000. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Mvgr
Gerwin

Even snel op de Canon-site gekeken maar zag nergens Mac OS 10.4 staan, wel de eerdere versies. Weet je zeker dat hij wel Tiger ondersteunt? Heb je de nieuwste driver al geprobeerd?

Kheb nog geen Tiger maar MacosX 10.3.9

En heb gewoon de cd geinstalleerd. Dat deedtie wel gwoon.

Kheb ook de driver gedownload van de site, maar deze is precies hetzelfde als op de cd.

Ik weet alleen niet hoe ik de printer nu verder moet installeren.

Want ik zie em nergens bij staan :frowning:

Heb je het al geprobeerd via: Systeemvoorkeuren > afdrukken en faxen > printer toevoegen

Is het besturingsbestand 2.6.2. ? Dan moet het gewoon draaien. Ik heb dezelde printer nu op 'Tiger', maar eerder ook op Panther.

thuismap>bibliotheek>printers daar moet hij staan. ik heb de 5000 pixma al een hele tijd maar nooit geen problemen gekend met installatie. ik draai hier 10.4.2

Zelfde probleem, ik kom dan weer op de printerlijst uit, waar adobe PDF staat.

Als ik dan printer toevoegen druk, dan een canon uitzoek en de lijst van verschillende types langs loop, staat de ip4000 er gwoon niet tussen. Of heet hij anders ???

Wordt er nu wel een btje moe van, ben vanaf vanmi al aant K*tten

[quote:9878919d4b="Gerwin"]Zelfde probleem, ik kom dan weer op de printerlijst uit, waar adobe PDF staat.

Als ik dan printer toevoegen druk, dan een canon uitzoek en de lijst van verschillende types langs loop, staat de ip4000 er gwoon niet tussen. Of heet hij anders ???

Wordt er nu wel een btje moe van, ben vanaf vanmi al aant K*tten[/quote:9878919d4b]

pixma ip4000 dan?

Kies gewoon voor een bubblejet van Canon (b.v. de 2000) in de lijst en na installatie driver updaten naar iP4000 2.6.2. op de Canon site

nee staan alleen maar deze canon's

BJC 30, CUPS+Gimp-Print v4.2.5
BJC 50
BJC 55
BJC 80
BJC 85
BJC 210
BJC 240
BJC 250
BJC 1000
BJC 2000
BJC 3000
BJC 4300
BJC 4400 photo, Cups+Gimp-Print v4.2.5
BJC 6000 Cups+Gimp-Print v4.2.5
BJC 6100
BJC 6200
BJC 6500
BJC 7000
BJC 7100
BJC 8200
S400 Cups+Gimp-Print v4.2.5
S450
S800
S4500

Hoe hebben jullie hem dan geinstalleerd?? Ook volgens het boekje?
De printkoppen uitlijnen lukte me dus ook ni via de mac, alleen rechtstreeks vanaf de printer.
En vanaf dat punt klopt er weinig meer.

Volgens het boekje moet ik dit doen:

1. dubbel klik de HD daarna op applications en daarna utilities.
  2. dubbel klik op Printer setup utility (alleen die is bij mij niet klikbaar!!!)
  3. selecteer de naam van uw printer (staat er niet bij!!!)
    etc.

probleem opgelost!

Wat een los zittende USB kabel wel niet kan veroorzaken :roll:

Vond het ook al een vreemd probleem... Heb zelf de pixma 750 -> gewoon plug & play...

ik heb dus ongeveer een zelfde probleem dat mijn printer niet in de lijst staat (canon i950) alleen is die niet direct aan de computer gekoppeld, maar via het netwerk :s wat nu? hoe kan ik een printer toevoegen aan de lijst?