Installatie route 66 onmogelijk?

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in het MAC wereldje (maar heb wel veel ervaring met UNIX (Linux)).

Ik heb een macbook pro 17’’ (met intel duo core) waarop ik al tijden het programma route 66 probeer te installeren.

Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar, terwijl het anderen met een gelijke processor wel lukt.

Ik krijg als ik de DVD erin stop de melding dat het een unix uitvoerbaar bestand is en vraagt OSx of ik een programma wil selecteren om het te openen.

Het is een originele DVD en is voor een MAC.

Zie screenshot (klikken om te vergroten):

[img:09386e641a]http://img293.imageshack.us/img293/3817/afbeelding12ss.th.png[/img:09386e641a]

Ik heb alle fora al afgezocht en heb laatst iemand gevonden die me vertelde dat ik dit gewoon naar de HD moest kopieren, ook dit werkte niet.

Kan iemand me helpen?

Al vast bedankt,

Snow

:apple:

Zo te zien ben je net nieuw in de Mac wereld...Dit is een exe document. Dat kan dus niet worden geopend!

.exe is de aanduiding voor een programma voor Windows

.dmg is de aanduidung voor een programma voor Mac

EDIT: dat mapje Programma’s op je desktop is ook nogal Windows…In je Dock beneden kun je programma openen. Richt je dat zo in, dat je meest gebruikte programma’s daarin staan… :wink:

Mss kleine correctie een ".app" is een Mac programma extensie.

“.dmg” is een diskimage.

Ohhh..nooit geweten..Weer wat geleerd.

Hoe kan het dat er dan een .exe bestand (het bestand heeft overigens geen extentie) op een originele DVD voor MAC staat?

Ik zie overigens nergens de extentie .exe achter staan… :S

Het mapje Programma’s stat er even tijdelijk tot dat ik weet welke programma’s ik wel en niet in mn dock moet zetten :slight_smile:

Iemand nog een idee? Want het diskje pakt in een windows PC ook niet.

Nog een OS 9 bestand ?

Nope, op het doosje staat dat hij voor OSx is en de site meldt ook dat hij samen werkt met OS 10.3 en hoger.

Nog iemand een goed idee?
:lol:

Nope, op het doosje staat dat hij voor OSx is en de site meldt ook dat hij samen werkt met OS 10.3 en hoger.

Nog iemand een goed idee?
:lol:

De melding 'uitvoerbaar bestand' slaat op 'executable file' of 'exec'; zichtbaar in de finder als het bestand geselecteerd is of/en wanneer je info oproept. Dit is niet de windows extensie .exe! maar een uitvoerbaar unix bestand: echter door de compu en niet door jou uit t e voeren, ergo: wart staat er in die data-map (op de dvd)?

In die data map staat een map eur8 met daar in nog wat .dat bestanden. Niets uitvoerbaars.

Heel raar, want degene waarvan ik de DVD heb overgenomen (marktplaats) draaide de dvd zelf ook op een MAC.

Hernoemen van het installatiebestand naar een .app extentie helpt overigens niets.

Is het een originele dvd of kopie?

Origineel (staat ook in de startpost).

Niemand een idee?

Nope, geen idee.

(??heb je onzichtbare files/of show hidden files aan/uit gezet (met Tinkertool bv)??)

(of iets dergelijks)

Raadsel dit.

Nope,

Mn mac is vrijwel net ‘out of the box’. Heb er alleen maar een paar programma’s op gezet…

Tinkertool komt me ook niet bekend voor.

Het bestand om het programma te installeren lijkt gewoon onleesbaar…

zoiets ja...

laatste -waarschijnlijk overbodige - gedachte: wat gebeurd er als je de schijf zelf, op je bureaublad dus, dubbelklikt?

…heb je al geprobeerd waarschijnlijk…

[quote:5199eb1601="petitmal"]zoiets ja...

laatste -waarschijnlijk overbodige - gedachte: wat gebeurd er als je de schijf zelf, op je bureaublad dus, dubbelklikt?

…heb je al geprobeerd waarschijnlijk…[/quote:5199eb1601]

Helaas, had ik idd al geprobeerd. je krijgt dan dezelfde icoontjes als op de screenshot (de screenshot is van de CD :lol:)

Ik begin lichtelijk wanhopig te worden…

Je hebt inderdaad een installatie cd die op OSX werkt...... voor een Windows Pocket pc [url=http://www.route66.nl]Zie hier[/url] Route 66 draait op een nokia telefoon, Windows mobile telefoon of Pocket pc Niet op een Mac. Die aanduiding betekend dat je vanaf een mac het op je apparaat kan zetten

Nope, zo dom ben ik nou ook niet ;-)

Ben ICT-er, heb alleen wat minder ervaring met een MAC dan de experts hier :lol:

Heb dus dit pakket (voor alle duidelijkheid):

http://www.youmac.nl/?pagina=producten/product&id=337

Snow

dit vond ik bij een adv op marktplaats:

"Originele DVD (nooit door mij gebruikt) met route 66 voor MAC OSX

Ik kan hem helaas niet draaien omdat het pakket niet met de nieuwe dualcore intel werkt. Werkt wel op de oude G5."

Is dit mogelijk het probleem? (Intel cq Dual core)

Ergo: heb je een andere mac van voor de Intel, waarop je kunt installeren?