Installatie Tiger: gegevens van oude mac naar nieuwe mac

Bij de installatie van Tiger kun je kiezen om je gegevens te kopiëren van je oude man naar de nieuwe. Na de firewirekabel (6 pins) te hebben aangesloten tussen de oude mac (powermac G4) en de nieuwe (G5 powermac) en daarna de oude mac opnieuw opgestart met de T-toest ingedrukt krijg ik op de nieuwe mac een melding dat op de oude mac geen OS X is geïnstalleerd. Maar dat is wel zo en staat 10.3.9 op de oude mac. Hoe zou het kunnen komen dat de gegevens niet gekopieerd kunnen worden?

toen ik mijn bestanden overzette had ik alle bijde systemen het zelfde dus allebij os 10.4 mischien moet je dat proberen

Op beide machine's moeten dezelfde OS X zitten!

Het is niet nodig dat op beide dezelfde OS moet zitten want ik had eerder een ImacG3 de gegevens gekopieerd naar een iMacG5 met de installatie van Tiger. Dat ging prima. Ik heb Tiger nu ook op de oude G4 geïnstalleerd en het wil daarna nog niet lukken :(

Ik krijg weer de melding:
[b:066637b0e9]Er bevinden zich op uw oude Mac geen geldige systemen die kunnen worden gekopieerd. Alleen Mac OS X-systemen kunnen worden gekopieerd.
Klik op ‘Ga door’ om het opnieuw te proberen of op ‘Annuleer’ om het kopieerproces te beëindigen.[/b:066637b0e9]

[quote:1df4a6d271="wubbe"]Bij de installatie van Tiger kun je kiezen om je gegevens te kopiëren van je oude man naar de nieuwe. Na de firewirekabel (6 pins) te hebben aangesloten tussen de oude mac (powermac G4) en de nieuwe (G5 powermac) en daarna de oude mac opnieuw opgestart met de T-toest ingedrukt [/quote:1df4a6d271]

Stond dat ergens? Dat je in de Target-mode moest opstarten… of wil het tijgertje op je G5 met IPoFW werken en oet er een opgestart systeem op staan?

Ik neem aan dat Wubbe de instructies van de configuratie assistent heeft gevolgd (opstarten in Targetmode) Ik zou graag van mensen die wel met succes van deze optie gebruik hebben gemaakt, willen weten of je ook selectief programmas kan overzetten? Of is het alles of niets?

Oftewel moet ik mijn huidige maccer eerst maar eens goed opruimen…
Voordat ik mijn settings over ga zetten.

En is het zinvol om met een nieuwe mac met dezelfde gebruikersnaam (administrator) en het zelfde wachtwoord te werken of juist niet.

Kan je ook gegevens kopieren zonder firewire. Het zou een stuk sneller gaan middels gigabit netwerk??