Geachte leden ik heb een probleem met het installeren van snow en lion
Gisteren ben ik begonnen met installeren van lion tijdens de installatie is mijn mac uitgevallen omdat de batterij blijkbaar niet aan de stroom hing en hierdoor plat was.
Nu ik dacht geen probleem ik begin gewoon hernieuw. Nu krijg ik de gong terug te horen met een wit scherm. Achter x aantal seconden krijg ik
een document icon met een vraag teken dat hij niets kan vinden van hd of cd.
Ik had voor alleer ik mijn mac ging update ook een usb gemaakt met lion op, zodanig dat ik via de usb kan opstarten. Opstarten via de usb
kan maar dan krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden, dat ik moet herproberen dus ik doe het nogmaals.
Tevergeefs weer dezelfde fout, ik kan wel hulpprogramma's gebruiken en mijn Hd wissen maar dit helpt ook niet. Terugzetten van timecapsul lukt ook niet dus probeerde ik met een origineel snow leopard cd maar deze komt niet verder dan loding drivers en daar blijft hij vastzitten
ik heb gebeld naar apple en die verstonden er ook niet aan, heb foto's doorgestuurd die ik nu ook ga posten. Ze vroeg aan mij of er nog mensen waren die dit probleem hebben zodat ze zo veel mogelijk informatie hebben of weet er iemand hoe je dit kunt oplossen
even alles op een rij:
- opstarten via CD (snow) lukt niet blijft hangen bij drivers loding
- opstarten via USB (lion) lukt maar niet installeren
- alle partities eens gewist lukt nog niet om installatie via cd of usb
Enige oplossing die ik zo kan bedenken. Het vereist wel een tweede Mac.
Benodigd:
- Tweede iMac/MacBook
- Externe HD
- Lion of Snow Leopard installatiesoftware
Werkwijze:
- Hang de Externe HD aan je tweede Mac. Formatteer deze (of partitioneer deze).
- Start de installatiesoftware van Lion of SL, en kies als schijf je Externe HD.
- Als het OS op de Externe HD is geïnstalleerd, hang je deze ext. HD aan je gecrashte Mac
- Start je gecrashte Mac op en houdt 'alt' ingedrukt. Kies nu de externe HD.
- Nu je Mac is opgestart met het OS op de externe HD, ga je naar schijfhulpprogramma en formatteer je de interne HD van je gecrashte Mac
- Sluit de USB met Lion aan, open deze en kies als bronschijf de schijf van je gecrashte Mac (die je dus net hebt geformatteerd)
- Klaar!
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, bij mij heeft het zo gewerkt!
je kan dus wel opstarten met de USB schijf? Op die manier kun je toch de interne harde schijf formatteren en daar vervolgens via de DVD Snow Leopard op de interne harde schijf installeren om die vervolgens weer te updaten naar Lion!?
* Opstarten via externe Lion USB
* Interne harde schijf formatteren/wissen met behulp van Schijfhulpprogramma
* Snow Leopard installatie DVD's in je Mac
* Installatie Snow Leopard starten voor de interne harde schijf.
* Herstarten met de interne harde schijf op Snow Leopard
* Interne harde schijf updaten naar Lion
Gisteren ben ik begonnen met installeren van lion tijdens de installatie is mijn mac uitgevallen omdat de batterij blijkbaar niet aan de stroom hing en hierdoor plat was.[/quote]
Daar krijg je toch een waarschuwings pop up van?
@ strifer
Wat je zij heb ik dus al gedaan zo als je kan lezen
Maar de dvd kan niet verder dan drivers loding in verbod mode
Dus dit helpt niet
Wat mss kan helpen zou dat niet lukken ik start via Linux op live cd dat wel ha
En dan mijn time capsule bestanden gewoon over kopiëren en dan proberen op starten en updaten
Zou dat lukken
@Gaston
Je maakt gebruikt van een tweede Mac die er niet was. Maar het komt inderdaad op hetzelfde neer.
Ik begrijp uit het verhaal van Elisa niet goed wat er nou precies mis gaat. Wellicht kunnen we beter helpen als we beter weten wat er mis is. Screenshots?
Wel ik kan op mijn mbp geen sl of lion installeren
Via USB of Dvd niets werkt hij blijft over al vast gangen bij het laden van de drivers dat je kan zien wanneer je in verbos mode op start