Installatiefout Panther op iBook g3

Alles leek goed te gaan, tot tijdens installeren van cd2, er plots een foutmelding kwam: er is een installatiefout opgetreden.. Ik heb nog een keer van voren af aan geprobeerd: ging weer op hetzelfde punt mis. Als ik hem probeer op te staren na deze halfgelukte(?) installatie, blijft hij steken bij: opstarten inlogvenster. Herkent iemand dit? Wat is hier aan de hand? Bijvoorbaat dank,

Genoeg vrije ruimte? Minimaal 2GB, en zelfs 3,5GB bij installatie van developer tools. Is het enige wat ik kan bedenken.

Cd kapot? Zit er wellicht een kras(je) op? Probeer eens bij de installatie alles af te vinken wat je niet wilt (talen, printerdrivers, etc.) misschien slaat hij het dan over.

Dat was bij mijn iBook g3 ook zo. Na een aantal keer installeren werkte het wel. Hoe dat komt weet ik niet.

Ik had hetzelfde met de G3 powermac van mijn vriendin. Had het idee dat het aan de monitor lag die op energiestand ging. Wellicht niets mee te maken maar daarna beroerde ik de muis elke 10 minuten en toen ging het wel goed.

Zou misschien aan de cd reader kunnen liggen. Probeer het als het kan met een externe modernere reader/brander(firewire). Ik heb hetzelfde ook met een clamshell G3 gehad.

bedankt voor de reacties. Ik zal alle opties eens nagaan. Ik heb 3.2 gb vrije ruimte en de installatie zegt 1 gb nodig te hebben. Je weet maar nooit hoe hebberig ze zijn. Of is de firmware een probleem? Ik hou jullie op de hoogte. Groet, Leuning

Vriend Leuning is even weg en heeft zijn iBookje bij mij gestald. Ik heb andere Pantherschijven gebruikt en het iBookje wakker gehouden (muis bewegen). Het gaat op precies hetzelfde punt fout: Als ie bij cd2 aan iTunes wil beginnen (na explorer en stuffit): Er zijn installatiefouten opgetreden...

Iemand een idee?
Toch maar een schone installatie proberen?
(Is het vreemd dat er geen password wordt gevraagd voor deze upgrade install?)

De reden dat het fout gaat bij iTunes is, denk ik, dat je jaguar met iTunes 4.6 niet kan upgraden naar Panther met iTunes 3. Maar ik kwam te laat op dat idee. Ik heb de iBook opgestart met mijn eigen iMac system backup (laCie Hd) en het nodige van de iBook gebackupt en vervolgens een schone installatie gedaan. En dat werkte.

Probeer een basisinstallatie zonder alle apps en zow...

Ga na de herstart eens op de CD loeren naar .pkg-bestanden… dat zijn de losse installers. Als je onder Jaguar keurig alle updates hebt gevolgd, hoef je die dus niet meer te doen.