Installatieprobleem iPod Photo 30G met aan/uit-ziekte

Gisteren een iPod photo 30G opgehaald, wat je noemt een dooie mus. Het ding is niet aan de gang te krijgen met mijn laptop (Windows XP). Bij de installatie gaat het al mis: ‘In de Install Driver Module is een fout opgetreden’. Wel iTunes kunnen installeren (zonder de iPod aan te sluiten) maar die herkent de iPod niet. Onder Programma’s staat wel een iPod icoontje. Herstellen of bijwerken is echter niet mogelijk, want ‘de iPod kan niet worden gekoppeld’.

De iPod zelf lijkt steeds aan en uit te gaan. Hij wordt soms wel herkend door de pc, staat zelfs onder My computer als USB apparaat voor massaopslag, maar dat verdwijnt na een halve minuut weer net zo makkelijk. En dit alles met het dingdong geluid alsof je er net een usb plug ingestopt hebt. Het iPod schermpje vertoont achtereenvolgens ‘Do not disconnect’, vervolgens verschijnt met een dingdong het Apple-logo en tenslotte een icoontje met een mapje en uitroepteken. Deze cyclus wordt eindeloos herhaald.
Onder apparaatbeheer wordt dan weer gemeld ‘dit apparaat werkt correct’ en even later ‘Dit apparaat is momenteel niet op de computer aangesloten, of er is geen verbinding met dit apparaat. (Code 45)’.
Suggesties iemand? Waarvoor mijn dank!

- de bijgeleverde software al geinstalleerd? - SP2? - USB2?

Aan een mac koppelen ;) iPod werkt altijd beter op mac dan windows... hoor veel iPod-Windows problemen.... Kunt proberen ipod te resetten: Play-OK knop tijdje inhouden.... grtz...

ik heb nergens last van hoor met me iPod en windows...

Eerst even goed laten opladen en probeer eens rechtstreeks op de "computer" zonder hub dus