Installatieprogramma blijft 'hangen'...

Ik wil een programma installeren zoals Citrix Access Gateway maar de installatie blijft steken en geeft de melding: wachten tot andere installaties zijn voltooid. Maar ik ben niets anders aan het installeren. Is bij een vorige installatie misschien iets mis gegaan en als dat zo is hoe kan ik die installatie dan stoppen.... Ik zou niet weten waar/hoe ik dat zou moeten doen.
Zou fijn zijn als iemand het weet anders kan ik niets meer installeren.
Groet Marjolein

Ik denk dat we iets meer info moeten hebben over wat je precies installeert en op welk besturingssysteem en dergelijke, dit is een beetje gokken.

O ja, je hebt gelijk! Ik wilde citrix Access Gateway installeren op mijn MacBook Pro OS X 10.8.2. Het installatie programma start automatisch maar blijft dus hangen bij de laatste stap
[img]/uploads/community/1536f8fecddbb74575da45777fe6d5872fade7c0_0.png[/img]
Ik kan dit allen maar stoppen via 'Forceer stop'

Ik heb precies hetzelfde. Wat te doen?

Wat hierboven benoemd wordt via ‘‘Forceer stop’’?

Kijk daarna of het geïnstalleerd is. Zoniet, probeer het nog eens. Werkt het dan nog niet, herstart je Mac en probeer het nog een keer.

Werkt het dan nog niet, post dan hier wat het is, op welke versie van MacOS. Check de systeemeisen of contacteer de ontwikkelaar.

Als dit blijft terugkomen nadat je ‘Forceer stop’ hebt gedaan én je Mac hebt ge-herstart kan het zijn dat een vorige (mislukte) installatie een ‘installer lock file’ niet heeft verwijderd. Copy/paste het volgende commando in Terminal om dat te verhelpen en druk ENTER, daarna moet je je wachtwoord invoeren:

sudo rm /private/var/db/mds/system/mds.install.lock

Daarna je Mac herstarten en de installer nogmaals proberen.