Installation van FCP5 en div. andere

Hi all, Ik heb op mijn internal G5 Mac drive FCPHD4.5 - DVDPro3 enz enz draaien. Daarnaast ga ik deze week de nieuwe FCP Studio box bestellen, dus alle nieuwe versie. Omdat ik met een groot aantal verschillende projecten onder FCPHD4.5, Motion en DVDPro bezig ben wil ik de nieuwe versies niet op mijn internal HD zetten omdat de nieuwe versies de oude versies schijnt te overschrijven.

Mijn vraag is dit:
Als ik op een external FW HD OSX10.4 installeerd plus alle nieuwe software uit de FCP Studio box kan ik dan zonder probleem oude projecten op de oude versies draaien op OSX10.3.9 en switsen naar de external met OSX10.4 en de nieuwe FCP-DVDPro enz. enz.

Bedankt
Marco

interessante vraag. Weet niet of het werkt, als je de FW schijf als opstartschijf gebruikt. Ik krijg overmorgen de box met de upgrades. Maar ga in mijn oude projecten gewoon verder met de nieuwe versies.

Oude projecten moet je zonder problemen in de nieuwe versies kunnen bewerken. Maak anders een backup van de oude projecten voor de zekerheid.

Ik heb op andere sites gelezen dat mensen toch problemen hebben gehad. Daarnaast is A.Pack niet meer als losse eenheid te benaderen. door het apart te zetten kan ik eerste eens kijken wat het allemaal is en ook OSX10.4 separaat draaien

Ik heb bij de overgang van 4.5 naar 5.0 geen problemen gehad met oude projecten. In het begin een paar preview foutjes, maar dit bleek snel opgelost na het verwijderen van de preview-files.

Ik heb een z.g. schaduw system op een externe HD staan net zo ingericht als mijn eerste system. Ik kan zonder problemen op die HD overschakelen en de prog's draaien (erg handig bij schijfonderhoud e.d.). Het zijn overigens wel prog's van de zelfde versie, dus niet een generatie hoger. Bedenk wel als je documenten opent en bewaard in een hogere versie zijn ze meestal niet meer leesbaar in een oudere versie.

[Ik heb een z.g. schaduw system op een externe HD staan net zo ingericht als mijn eerste system.]

Wel dat is cool. Dus ik kan gewoon OS10.4 plus FCP pakket op een External FW HD zetten en goed mee werken en de oude versies op de internal HD.
Marco[/quote]
PS Geen idee hoe dat Quoten werk.

Ik heb een schaduw draaien op een externe FWdrive, maar dat werkte in het begin slecht omdat er geen sys op stond. De FW is nu een bootable drive met tiger erop en nu werkt het perfect.

Volgens mij zit het 'm in de appication support files die in je lib zitten. bij een zuiver os op een andere drive heb je een nieuwe lib dus daar zit dan ook alleen de app.support in voor de nieuwe fcp5.

Heb net ook een nieuwe opstartschijf aan gemaakt, Tiger geinstalleerd en daarna de hele trits FCS. Ga vanavond es beginnen met wat tutorials, kijken hoe het zaakje werkt! :?