Installeren Canon Pixma IP 4000 en 3000 niet onder OS 10.2.8

Ik kocht vandaag een Pixma IP4000 bij Willaert Computer te Roeselare (België). Mijn OS 10.2.8 voldoet aan de systeemvereisten, maar het installeren mislukte op het einde van de procedure. Hoe Karel Willaert er, na het zelf uit te probere en het controleren van mijn systeem met Norton, toch in slaagde de driver te installeren lees je in mijn reactie aan Canon:

Beste,
de installatie van de pixma IP4000 werkt niet onder OS 10.2.8. Nochtans voldoet dit systeem aan de systeemvereisten vermeld in de brochures, op de verpakking en in de handleiding.
Bij de Mac-dealer “Willaert computer” uit Roeselare, is het installeren van de driver enkel gelukt door de driver te installeren op een Mac met OS 10.3 om dan via netwerk de drivers naar mijn systeem te plaatsen. Alles werkt nu naar behoren, wat duidelijk wijst op een fout in de installatiepackage op de meegeleverde CD-rom. Ook de downloadversie heeft dezelfde fout.
We hebben dit ook getest met de installatie-CD van de IP3000, ook daar kreeg ik een foutmelding op het einde van de installatie!
Heel dit gedoe heeft mij niet alleen heel wat tijd gekost, maar ook een extra verplaatsing. Ik mag er niet aan denken wat ik had moeten doen indien ik de printer bij een PC-dealer had gekocht. Daar had ik zeker de melding gekregen dat het aan mijn computer ligt. Niets is echter minder waar, dit blijkt uit het bovenvermelde.
Het minste wat ik verwacht is dat er een revisie komt van de installatiepackage van zowel de Pixma IP3000 als de Pixma IP4000, en dat die standaard meegeleverd wordt op CD-rom bij de nieuwe toestellen.

Bovendien verwacht ik ook dat mij een dergelijke CD-rom voor de IP4000 wordt toegestuurd. Zo kan ik het programma herinstalleren, mocht dit ooit nodig zijn. Dit mag wel heel wat verloren tijd.
Deze mail heb ik op enkele Macfora geplaatst opdat iedereen daar op de hoogte zou zijn van de technische problemen i.v.m. OS 10.2.8 en de bovenvermelde printers. Ik ga die fora ook op de hoogte houden van hoe Canon gereageerd heeft.
Mag ik een positieve en vlugge reactie verwachten?

en...tevreden over je printer(de installatie trouble buiten beschouwing) ? ben zinnens zo'n 4000 aan te schaffen .

werk nu met epson ; kwalitatief zeer goed , maar als ik 14 dagen niet print zitten de spuitkoppen helemaal dicht .
het reinigen kost dan hopen ink .

heeft canon dit probleem ook ?

harry

Ook ik heb de laatste tijd veel problemen met de spuitkoppen van m'n Epson 740. Zo'n Canon leek me wel wat, maar ik heb ook geen trek in installatieproblemen, hoewel ik nog met OS9 werk. :o

weet iemand of deze problemen zijn opgelost onder de laatste nieuwe versie van het besturingssysteem van mac?

greeetzzz

tja het is een oud besturings systeem en het is de minimale systeem eis. tja en een fabrikant kan wel eens een steekje laten vallen.. maar ja het werkt dus wel via een omweg. Je zou een upgrade naar Panter kunnen overwegen. Dan wordt je mac wel iets sneller heeft een bredere ondersteuning en Mac os x 10.3 (Panter) kun je tegen wordig voor een eurotje of wat zo nieuw / 2de hands kopen, :wink:

zo je niet beter de tiger versie kopen?