installeren jaguar 10.2 - alleen een zwart scherm!

Rare is dat ik op het werk een PPC G4 AGP heb staan waarop ik 10.2 niet geïnstaleerd krijg. 10.0 deed het niet, 10.1 en nu ook 10.2 niet! Heb al naar het firmware gekeken, die is correct en recent. Heb genoeg schijfruimte >3GB over. Draai nu OS 9.1.1 met twee partities op de harde schijf.

OSX CD zegt herstart [klik].
Mac start opnieuw op…maar ik krijg dus alleen maar een zwart scherm. Meer niet! Nix nada noppes.
Opstarten met C ingedrukt werkt ook niet.

enig idee?
:0

niemand? :(

Probeer de Apple Knowledge Base even:

http://kbase.info.apple.com/cgi-bin/WebObjects/kbase.woa

En geen eens precies aan welke G4 je hebt?

Adriaan

meer info: Machine ID 406, Power PC Mac AGP graphics 450 mHz, geheugen 384mb, HD 20gb. OS 9.1.1 nl

Als zowel 10.0 en 10.1 én 10.2 niet lukt, zou ik zelf eerst even het PRAM wissen. Dus opstarten met alt/command/PR en de computer 3 keer laten herstarten. Vervolgens een schijfreparatie programma draaien. Is het ook niet mogelijk om vanaf de originele bijgeleverde systeemschijf op te starten? En heb je soms een exotische CD-rom speler erin zitten? Of exotische PCI kaarten. Probeer eerst dat even en laat weten wat er wel of niet lukt. Dan kunnen we je verder helpen.

MISSCHIEN HETZELFDE PROBLEEM WAT IK HEB??? Ik heb een iMac 400mhz 10GB DV en ik ben zo stom geweest om er Jaguar op te installeren. na de installatie (herstart) was mijn beeldscherm ineens groen en kromgetrokken. Na veel tips van dealer (degauzen, PRAM batterij vervangen,) en van Apple zelf (PRAM zappen, moederbord ontladen) deed mijn beeldscherm het helemaal niet meer (bedankt Apple!). Na een onderzoek van mijn iMac bij Apple en 75 euro armer kreeg ik te horen dat mijn logicboard kapot is. Volgens Apple kon dit niet worden veroorzaakt door Jaguar. Zelf daarna nog allerlei truukjes geprobeerd (opstarten op een systeemcd van 9.2, alles eraf halen en opstarten met een oude systeemmap) en toen kwamen we erachter dat als de iMac opgestart is en je 'm in de sluimerstand zet en 'm vervolgens er weer uit haalt, ineens het beeldscherm het weer doet!! Na herstart weer hetzelfde probleem, een zwart beeld. Volgens een kennis die heel veel weet van Unix kan Jaguar wel degelijk je hardware kapot maken en mijn dealer kwam met het verhaal dat hij al drie van dit soort gevallen heeft meegemaakt! Nu staat er een oud systeem op en als ie aanstaat ratelt ie als een gek, de ratel is weg als ik bijvoorbeeld de menubalk aanklik.

Ik ga het verder onderzoeken. Maar na wat ik in het forum gelezen heb moet ik eerst maar mijn werk erop afmaken, alvoren ik er dieper op in duik. Dus...wordt vervolgd.

Bedankt allemaal voor de tips en het delen van bevindingen en aanwijzigingen.

Laterrrr
Davis

Controleer eerst of je de Firmware moet updaten.

Inderdaad de firmware moet naar 4.1.9 geupdate worden VOOR dat je Jaguar installeert er zijn door een heleboel mensen de zelfde fout gemaakt met grote gevolgen. Maar ja je schrijft dat de firmware up to date is dan weet ik ook niet.

???