Installeren OS X 10.3.3 op iMac SE 600 (zonder DVD speler)

Hoi allemaal,

wie kan me helpen met het volgende:

ik wil 10.3.3 installeren op een ‘oude’ iMac (firmware upgrade is al gedaan). Het probleem is nu, dat het OS (voor een deel) op DVD staat (zo is het bij m’n andere iMac - een nieuwe - meegeleverd). De oude iMac kan alleen CD’s lezen/schrijven; geen DVD’s. Is het mogelijk een installatie te doen vanaf de nieuwe iMac (bijv. m.b.v. een netwerkkabeltje of een firewire-kabel)? Of weet iemand een slimme truc om het OS alsnog op meerdere CD’s te schrijven, die dan wel gelezen kunnen worden op de oude iMac?

robert

GEwoon niet moeilijk doen. Firewirekabel ertussen. Je oude iMac op laten starten in targetdiskmode (T inhouden tijdens opstart). En dan de CD in je NIeuwe iMac pluggen. En opstarten van CD.

Voor de rest rechts aanhouden en opties instellen.
En installeren maar.

Veel succes.

Dus de Mac waarop 10.3 moet opstarten in T-mode en dan vanaf de DVD de andere Mac opstarten en als doelschijf het symbool van de oude Mac kiezen?

Het is gelukt hoor! Vandaag een firewire-kabeltje geleend en beide systemen op elkaar aangesloten. De oude iMac opstarten met ' T' ingedrukt --> wordt dan door de andere machine als een externe harddisk herkend en installeren maar :-) Allemaal veel simpeler dan ik dacht.

Bedankt voor de reacties!

robert