Instant Messenger? problemen

De laatste tijd nogal problemen met instant messengers. Telkens is het probleem: Ik zie mijn contactpersonen online terwijl zij mij nu en dan online zien of helemaal niet, voor mij lijkt het vooralsnog willekeurig te zijn. Ik gebruik nu msn 5 maar ofdat vlekkeloos loopt? Vanmiddag was ik bij iemand die msn (windhoos) aan had staan, zie ik mezelf ineens online komen terwijl mijn powerbook g4 tiger thuis dicht geklapt was en in de slaapstand stond. Rara hoe kan dit. Even vanuitgaande dat niemand anders onder mijn naam heeft ingelogd want die kans acht ik uitgesloten. Aangezien bij verschillende i.m. programma's het zelfde probleem optreedde denk ik eerder aan een verbindingprobleem. Mercury leek het probleem niet te vertonen of ik moet het er voortijdig afgegooit hebben omdat het traag werkte en msn 5 uit wilde proberen. Ik gebruik ook een airport express en een airport extreme in de omgeving waar ik bovenstaand probleem heb. Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden.

zou dat iets met een firewall te maken kunnen hebben? datie pas vertraagd door heeft dat je niet meer online bent? heb je wel eens een ander id geprobeerd? of op een andere pc in te loggen op msn en te kijken of het probleem er dan nog steeds is?

chris

Thx Chris

Zou firewall kunnen zijn want mijn mac zag mijn windhoos niet en nadat ik firewall had uitgezet op mac zag hij hem weer wel.
Ik gebruik nu microsoft messenger 5.0, en heb nu geen problemen meer, ik werdt wel regelmatig uitgelogd en kreeg de melding dat ik afgemeld werd omdat ik ergens anders aangemeld zou zijn.
Dus gewoon weer inloggen en ik was er weer maar die meldingen werd ik wel zat dus inderdaad wachtwoord (id) veranderd en heb nu geen problemen meer.
Misschien dat die vorige msn messenger of adiumx e.d. niet de melding gaf dat ik was uitgelogd en ik er dus vanuit ging dat ik gewoon was aangemeld vooralsnog hou ik het daar maar bij.

Ruud