instant PDF 3.5 maakt me gek!

Hallo,

wij hebben het hier goed verprutst

We hadden Acrobat 6.
Nu hebben we Acrobat 7.
(incl. beide distillers uiteraard)
Daartussen hadden we Instant PDF 3.5 gekocht.

UIt Quark 6 maakten we dan een printopdracht, en via de printer-‘kiezer’ selecteerden we
bijv. sheetcmyk.
Instant PDF deed de distiller 7 openen en maakte een prachtige gecertificeerde PDF.

Acrobat zes hebben we handmatig verwijderd, want we hebben er toch niks aan niet waar?
we doen er niks meer mee…

Maar zie daar! Vanaf nu zegt Sheetcmyk dat ik de Adobe Distiller moet selecteren?
maar dat kan nog geeneens!! Want hij maakt de distiller niet zichtbaar!! AAArgh!!

Dus ten eerste gebruikte de INstant PDF queue nog adobe distiller 6 of zo?
terwijl ik met mijn eigen ogen had gezien dat deze toch echt distiller 7 aanriep!!

Nou kan ik wel een PDF bakken zonder de Sheetcmyk-queue, en in acrobat bewaren als gecertificeerde PDF, maar waarom doet het dit?

Ik heb acrobat 7 opnieuw ginstallerd evenals Instant-PDF, ik weet echt niet meer in welk niveau ik welke printerbeschrijving of welek joboptions heb gezet.
Indesign ziet sheetcmyk wel, maar doet het niet gelijk certificeren?

help! (ben ik duidelijk geweest? mis ik wat?)

Misschien kan het op een andere manier proberen. Als het goed is kun je met Xpress printen als postscript (.ps) bestand. Je moet dan wel een (eventueel [url=http://www.adobe.com/support/techdocs/328570.html]virtuele[/url]) postscript printer hebben/aanmaken. Dat postscript bestand gooi je dan vervolgens in de distiller met de juiste instellingen en dan komt er een pdf uitrollen die je met Acrobat kunt openen.

je hebt Acrobat 6 handmatig verwijderd. maar je oude sheetcmyk queue heb je laten staan ?

misschien moet je het hele zaakje nogmaals verwijderen, en je printqueue ook opnieuw instellen, kijken of dat wel werkt.

Ja dat bedoelde ik ook. Ik weet dat ik een PDF kan maken, dat is het probleem niet.

INstant PDF start niet alleen niet meer automatisch op, maar de printqueue ziet de distiller geeneens…
Dat deed hij allemaal wel, totdat ik acrobat 6 handmatig weggooide.

Vanuit acrobat kan ik gerust de PDF certificeren. Dus dan ben ik er ook, alleen wel met een omweg.

Ik zal het vast zelf verkeerd doen, want de computer doet wat ik hem vertel, toch?!?

oh sorry dat laatst bericht zag ik niet, de printqueue opnieuw instellen…
dat ga ik even proberen.

BEWERKT: Kan het niet vinden, hoe doe ik dat?

InstantPDF is inderdaad niet het liefste programma, maar ook voor en na installatie van andere software moet het lukken.

In de voorkeuren van InstantPDF kun je je distillers kiezen. En dus ook of je 6 of 7 wil gebruiken (die best allebei in je systeem mogen zitten) Kijk onder voorkeuren>applications en als het goed is ziet InstantPDF dan welke app’s je hebt geïnstalleerd en update de plugins en settings.

Ook of iPDF vanzelf opstart is een voorkeur-instelling. Als het niet wil je voorkeuren een keertje wissen en je permissies herstellen. (met DiskUtlity, voor het geval een installatieprcedure een of meerdere mappen van eigenaar heeft veranderd. Dat zou zo maar kunnen)

[u:c89c372fe7]OK ik maak het nu spannender![/u:c89c372fe7]

IN indesign heb ik een pdf geexporteerd, hierbij kan ik wel een sheetcmyk profiel kiezen, maar certificeerd deze niet via instant PDF 3.5, dat moet ik handmatig naderhand doen.

IN Quark print ik via ADobe PDF 7.0 printer en kies ik sheetcmyk als profiel.
wederom moet ik in acrobbat handmatig certificeren.

[b:c89c372fe7] Als ik in INdesign print ipv exporteer met de sheetcmyk printqueue start Instant PDf vrolijk op en certificeerd mijn PDF… [/b:c89c372fe7]

mijn klomp breekt

Dat laatste is niet zo gek, andere programma's trekken aan andere touwtjes, bij wijze van...

De meest betrouwbare optie is nog steeds om via een PS je PDF te maken en niet direct vanuit Xpress of InDesign te printen naar een instantPDF-queue

in de voorkeuren staat Adobe distiller keurig aangewezen. Adobe Indesign CS2 staat niet in het lijstje. wordt die niet ondersteund? Waarom doet ie het dan zonder mokken?

Een PDF queue maakt toch gebruik van de Distiller?
Net als de standaard Adobe 7.0 printer

mijn andere klomp is ook gebroken.

Officieel is iPDF nog niet up-to-date met CS2. En rechtstreeks een cPDF uit InDesign draait via de ingebouwde engine van InDesign. Die pakt een aantal kleinigheden anders aan. Onder andere heb je dan double-byte fonts, iets waar de oudere RIPs nog moeite mee hebben.

Ik denk dat je er verstandig aan doet eens goed te kijken of al je joboptions nog wel bij de tijd zijn.

Even een bezoekje aan www.certifiedPDF.net

Nou lekker is dat!

De joboptions zijn bij de tijd en worden up-to-date gehouden door certifiedpdf.net

Sterker nog ik heb dat gisteren allemaal opnieuw geinstalleerd, omdat het zo’n zooitje was.
Leuker nog, ik heb geen idee wat er daarna gebeurd is!

support@enfocus.be gaat hier eens diep over nadenken. Hoop ik.

Voor de oplettende lezers:

Dit was het antwoord van Enfocus

1. Klik de knop Edit van de geselecteerde PDF Queue in Instant PDF. Ga naar categorie POSTSCRIPT TO PDF (onder ‘advanced’ knop) en kijk na of Distiller 7 wel bij de ALLOWED lijst staat
    (HOPSA: ik heb persoonlijk distiller 5 en 6 op de disallow lijst gezet. en onder VIRTUAL PRINTER de adobe 7.0 ppd geselecteerd)
  2. Ga naar de Instant PDF voorkeuren - categorie Applications. Kijk daar na of Acrobat 7 en Distiller 7 correct gezien worden. M.a.w. is de getoonde locatie correct ?

Nou werkt het weer als een zonnetje…!

Alleen is er wel weer een jaar van mijn leven afgestressed,
want dit soort dingen gebeuen alleen op d-day’s!!

Instant PDF-update voor CS2 komt het eerste kwartaal 2006
ik dacht dat acrobat 7 al CS2 was…
bedankt!

[quote:c0fef73fda="hopsa"]Dit was het antwoord van Enfocus[/quote:c0fef73fda]

Dan hebben ze vrij vlot gereageerd zeker?

Ja nogal, zelfs binnen het uur!

hulde aan de helpdesk van Enfocus!