Instant PDF en plotwerk

Welk profiel wordt er door jullie gebruikt om PDF'jes te certificeren met betrekking tot [b:210e5aab2f]plotwerk[/b:210e5aab2f]?

Meestal is 100 dpi geen probleem, dat wordt natuurlijk niet goedgekeurd door het SheetCmyk profiel van Instant PDF.

Het enige dat ik kan vinden op Certifiedpdf.net is deze
ScreenPrintCmyk_1v1
of WF-DigitalPrintCmyk_1v1

Wat ik lees in de bijgaande PDF van de laatste: Een error geven bij “completely embedded Double byte font”? Daarnaast mag een color of greyscale niet onder de 150 dpi komen. Voor plotwerk is 100 dpi vaak meer dan acceptabel.

Op deze manier kan ik het niet verwerken in Inst. PDF, want die weigerd afgekeurde PDFjes te bewaren. Ik ben benieuwd hoe anderen plotwerk aanleveren. (Zeg niet "als TIFF, want ik wil één en ander wel graag als PDF aanleveren. Het liefst een gecertifiede).

Het ligt ook aan degene die gaat plotten, je bedoelt een groot-formaat inktjetprinter? Als je in kontakt staat met de plotter kan je afspraken maken, het hele certified pdf gedeelte vind ik steeds complexer te worden, we praten hier over 'standaarden', maar er zijn zo langzamerhand wel 100 standaarden. PDFX/3 of 1 gaat vrijwel altijd goed, als je lagere dpi's wilt gebruiken, pas dan je instellingen aan en creeer een eigen pdf-instelling, bijvoorbeeld 'plot-100 dpi'.

[quote:10ad54db49]het hele certified pdf gedeelte vind ik steeds complexer te worden, we praten hier over 'standaarden', maar er zijn zo langzamerhand wel 100 standaarden. [/quote:10ad54db49]

Aint that the truth! Zooitje daar.

als je die site ook ziet, iedereen gooit ‘zijn’ standaard erop. Sommige zijn ook nog eens aantoonbaar fout! Als ik gewoon drukwerk heb gaat het altijd als SheetCmyk of SheetSpot. Net zoals advertenties altijd als Newspaper of Magazines gaan.
Jammer dat er niet zoiets is voor plotwerk. We hebben nogal wat contacten die allemaal plotten. Ik zoek zoiets als SheetCmyk voor plotwerk om eenduidige, controleerbare kwalteit aan te leveren. En het werkt wel goed met Inst. PDF en een Queue.

hey

@woz probeer anders het cPDF-profiel van de ZSO, het is een geaccepteerde standaard in meer als 20 landen geloof ik.

suc6

greetzz

LOL! Dat is dezelfde als ik hierboven noemde. ScreenPrintCmyk_1v1 met minimaal 150 dpi en geen 2Byte fonts. :lol: :sealed: