instellen Korg X5DR multitimbraal

Wie kan me op weg helpen.

Hoe moet ik mijn Korg X5DR module ingesteld staan om via een sequencer (logic express) te kunnen werken in de multi timbrale mode? Alles werkt goed maar via logic zie ik wel midi data binnenkomen maar ik krijg er niets uit. de midipoorten staan goed en alles is goed aangesloten. ik ben er haast zeker van dat het moet liggen aan de instellingen van de Korg module…

Groet, Jaap.

Jaap - ik heb een X5D en heb hem als volgt ingesteld.

1. Instellingen X5D(R)
    In Global heb ik de midi global op kanaal 1 staan en vervolgens staat ext out select op midi.
    Midi in/out op je midi-interface aangesloten.
    Welke midi interface heb je? Uiteraard moet de X5D op multi staan.

2. Audio Midi setup op je Mac.
    De X5D(R) als extern device is toegevoegd aan de midi setup (via add device) en deze is gekoppeld aan het icon van de midi interface. In mijn geval een M-Audio 4x4.
    Dubbelklik op het device icon en stel het midikanaal 1. In dit geval 1 op zowel send als receive.
    Verbind de ins en outs van de X5D(R) aan die van de midi interface.

3. In Logic kun je de poort van je midi interface aanklikken op elk gewenst subchannel van je X5D(R). Je kunt een apart device name aanmaken voor je X5D(R) en stel bank message in op control 32. Je kunt de program names handmatig invoeren door de twee banken te initialiseren. Als het goed is heb je twee banken in multi, in voor general midi en de tweede midi bank begint met Pipedreams. Ik kan je wel twee aparte filetjes sturen met de programma namen, die kun je dan zo kopieren in de velden.
    Vink het veldje linksonder aan om GM drums te gebruiken op kanaal 10.

Het enige probleem dat ik heb is dat ik steeds handmatig de bank moet selecteren en dat Logic dat niet automatisch doet. Daar heb ik sinds versie 2.7 als last van en krijg ik nog steeds niet opgelost. Dit kan je natuurlijk ondervangen door dit als midi event op te nemen.

Groet, Albert

[size=9:6da422049d][/size:6da422049d]