Vanmiddag belde de UPS-man aan met de nieuwe Apple TV. Wat een ontzettend mooi ding!
Kwaliteit van de filmtrailers zien er via Apple TV beter uit dan dat ik ze bekijk vanaf de iPad via een composiet kabel naar de TV.
Alleen, ik krijg Netflix niet aan de praat. Ik heb alle ingrediënten denk ik, alleen het recept nog niet...
Wie-o-wie...
Mac:
-hangt via ethernet aan een homeplug netwerk (en uiteindelijk via een ethernetpoort aan mijn modem/router)
-kan ook via airport verbinden met wireless router
-openVPN geïnstalleerd (met verbinding naar blackvpn)
Apple TV:
-hangt via ethernet aan het homeplug netwerk (wireless kan alleen wanneer ik ethernet verbreek)
Internet sharing, de keuzes:
-share from ethernet
-share from airport
-share from blackvpn
....to computers using
-airport
-ethernet
Netwerk settings:
- ethernet, staat nu 'connected' (ip 192.168.1.70, sub 255.255.255.0, router 192.168.1.254), dns 192.168.1.254
- blackvpn, staat nu 'connected' (ip 172.161.21.15, router 172.161.22.0 (onder advanced), dns 172.161.21.1
- airport, staat nu uit, maar connecteren kan
Apple TV vraagt om:
-IP
-subnet
-router
-dns
Het liefst heb ik dus dat alles via de ethernetkabel gaat, terwijl alles gewoon in het netwerk blijft hangen. Let wel, er is dus géén directe ethernetkabel tussen Apple TV en Mac. In principe kan dat wel, dan haal ik mijn Devolo kastje aan de router los en is de Apple TV zogenaamd direct verbonden met de Mac en de Mac wireless aan de router. Deze oplossing heb ik op een Duits forum al ergens gelezen
Hoe krijg ik voor elkaar dat de Apple TV zijn verbinding ophaalt bij de Mac?
Heb al wat zitten prutsen maar de verbinding werkt óf niet, óf loopt toch via de router (en passeert de VPN verbinding)
Wie heeft het recept ?