instellingen voor e-tech (modem)-router voor OSX.2

Hallo,

ik ben op zoek naar de instellingen van de router voor MX-stream. Ik krijg de pagina op mijn scherm en ik weet niet wat ik moet invullen bij wan isp en verder. Ik heb een I-mac onder OSX.2
Iemand een idee?
alvast dank,
olav

:shock: Bij mij werkte de exacte overname uit de handleiding prima. Als dat niet werkt kan ik wel een screenshot sturen van mijn instellingen.

Ap,

mijn handleiding doet alleen maar windows:-))
een screenshot helpt misschien wel.
Ik heb inmiddels al een hoop ingevuld, goed of fout maar ik weet niet wat ik nu echt nodig heb.
olav

Nou ja...screenschots worden een beetje veel omdat je in verschillende schermen moet zijn. Bedenk me nu ook net dat ik dus de modem/router heb voor een analoge lijn, ik heb dus geen isdn, kan me voorstellen dat dan de instelling weer anders is.

Dit is hoe ik de modem bij mij via m’n browser heb ingesteld:

Maar met deze instellingen voor MXStream werkte het bij mij prima. (jaguar herkent automatisch het netwerk):
Configuratie:
WAN: Default gateway 0.0.0.0
VC Settings (VC0): enabled = yes, VPI=8, VCI=48, static ip = 0.0.0.0, subnet = 255.255.255.0
Encapsulation: PPPoA VC-Mux (niet PPPoE selecteren!)
Username en password invullen (van provider)
Service name is niet van belang
Bridge : disabled
DHCP client is niet van belang

Klik op “execute” en dan op “save configuration” (staat mij iets van bij dat dit juist andersom was, maar dat kan ook aan het eind van de volgende stap zijn)

NAT Configuration:
Instellen op “NAPT”
Daarna “Submit” en daarna “Save settings” aanklikken (dit zou dus ook andersom kunnen zijn)

Veel succes :slight_smile:

(Ik ga nu wat aan m’n avatar doen want die is wel extreem zo
:oops: )

Ap, dank je voor je hulp. en de e-tech helpdesk was ook erg terzake kundig. olav