instellingen

Hoi,

Een vriend is ook overgestapt naar iMac. (Vooral iphoto en iTunes gebruikt hij en hij is nu heel tevreden nu maar hij heeft wat zitten klooien denk ik. de kleuren zijn nogal verstoord. Vermoedelijk ergens een instelling gewijzigd of zitten prutsen met colorsync vermoed ik. het geborseld aluminium en het Dock zijn allebei hel wit. Vb de lijnen tussen de dagen in iCal zijnwit (dus verdwenen) Aangezien ik er wel iets meer van afweet vroeg hi mij om dit terug recht te zetten. Jammer genoeg ben ik zelf eerder een amateur dan een expert. Daarom mijn vraag : Kan op een vrij eenvoudige manier terug de fabrieksiinstelling ingesteld worden? Eventueel via “colorsync” “profielen” “herstellen” ??? Of is er een andere manier??

alvast bedankt voor jullie reacties

gini
Ps hoe krijg ik eensmilie in zulk een bericht ? :wink:

kijk is bij systeemvoorkeuren en dan onder universele toegang. kun je daar iets vinden?

suc6

Dat kan op een paar plaatsen gebeurt zijn:

[b:717fb687d8]Systeemvoorkeuren >Beeldschermen > Beeldscherm >[/b:717fb687d8]
Staat misschien op duizenden in plaats van miljoenen.

[b:717fb687d8]Systeemvoorkeuren >Beeldschermen > Kleur >[/b:717fb687d8]
Staat het beeld misschien op een verkeerd profiel ingesteld ?

[b:717fb687d8]Systeemvoorkeuren > Universele toegang > Verbeter contrast >[/b:717fb687d8]
Deze schuif hoort helemaal naar links te staan.

reno,

heb ik nog niet geprobeerd, zal ik zeker maandag eens proberen als ik er langs ga (woont enkel km verder en is vandaag niet thuis), maar ik heb wel al geprobeerd om de helderheid van het beeldscherm te veminderen in “voorkeuren” “beeldscherm”, zonder bevredigend resultaat;
ik hou je / jullie op de hoogte. :smiley:

Je weet nu toch al hoe je een smiley moet plaatsen, dat is het belangrijkste. :wink:

proberen en dan lukt het soms hé , maar vraag me niet hoe het juist moet, slepen of rechtsklikken en plakken of kopieren van afbeelding of koppeling?

Hoi unSOUND klopt wat je zegt:

Systeemvoorkeuren >Beeldschermen > Beeldscherm >
Staat op miljoenen. = OK gecontroleerd

Systeemvoorkeuren >Beeldschermen > Kleur >
profiel ingesteld = iMAC = gencontroleerd?

Systeemvoorkeuren > Universele toegang > Verbeter contrast > Zal ik maandag nakijken, Vriend is nu niet thuis en woont enkele Km verder

Dus waarschijnlijk niets te maken met Colorsync volgens jullie, Ok

Ik gok er inderdaad op dat bij de systeemvoorkeuren het contrast te hoog staat...

[quote:f1196618d7="gini"]maar hij heeft wat zitten klooien[/quote:f1196618d7]Misschien ook niet. Ik heb (oude) games gehad die hetzelfde effect hadden. Moest ik zelf de schermresolutie en kleur (van duizenden naar miljoenen) terugzetten.