Intel Core Duo: de details

Het onderwerp is al duidelijk: Is die Intel Core Duo nu een volledig nieuwe chip? Ik heb dat allemaal niet zo van dichtbij gevolgd maar ik ben toch nieuwsgierig. Kan hier iemand in het kort iets zinnigs over vertellen (feiten, geen gissingen)? Volgens mij zitten er wel meer mensen met deze vraag... hoop ik toch ;-)

[quote:13c50e2b9f="silvercircle"]Volgens mij zitten er wel meer mensen met deze vraag... hoop ik toch ;-)[/quote:13c50e2b9f]Ja, en daarom heb ik even de titel aangepast, zodat het geroddel en de discussies in dit topic bij elkaar gehouden worden.

is een nieuwe architectuur... zalig

meer cache ook… en vooral dual core

is ook 65nm

raar is wel dat er nergens te vinde is hoe lang de batterij meegaat… dus dat wordt afwachte

Hoe zit het nu precies met software? Ik had wel het een en ander mee greken dat het niet zo allemaal compatible was, maar hoe nu? :)

Ik heb hier Office liggen bijvoorbeeld, kan ik deze straks niet meer gebruiken als ik er een heb met Intel Core? :slight_smile:

Rosetta zal dit opvangen, zodat je je oudere apps nog kunt gebruiken.

Kijk, dat is fijn om te horen. Dan ga ik zodra de store weer online is een iMac bestellen mét Intel core :).

in de keynote heeft steve gezegd dat office veel beter draait op de Intels (mede door de grote snelheidsboost) en over een paar maanden gaat microsoft een update uitbrengen waardoor office nog beter op de intels gaat draaien (en ik denk zonder rosetta)

[quote:ed35514669="Timdeh"]Rosetta zal dit opvangen, zodat je je oudere apps nog kunt gebruiken.[/quote:ed35514669] Lang niet allemaal hoor. De Pro-applicaties van Apple (Final Cut Pro, Motion, Soundtrack Pro, DVD Studio Pro, Aperture, Logic Pro, Logic Express en Final Cut Express) draaien bijvoorbeeld niet onder Rosetta: http://www.apple.com/rosetta/.

Kassaaa...

[quote:2827ab32f1="Esquare"][quote:2827ab32f1="Timdeh"]Rosetta zal dit opvangen, zodat je je oudere apps nog kunt gebruiken.[/quote:2827ab32f1] Lang niet allemaal hoor. De Pro-applicaties van Apple (Final Cut Pro, Motion, Soundtrack Pro, DVD Studio Pro, Aperture, Logic Pro, Logic Express en Final Cut Express) draaien bijvoorbeeld niet onder Rosetta: http://www.apple.com/rosetta/.[/quote:2827ab32f1]

Dan kan je voor 49 dollar oplossen :slight_smile: blijft wel kassa kassa natuurlijk !!

[quote:48ec681b96="iPodd"]Dan kan je voor 49 dollar oplossen !![/quote:48ec681b96] Moet je wel nog een maandje of drie geduld hebben. :)

www.apple.com/nl/intel/

Er waren me de vorige keynotes 2 zaken opgevallen:

• nieuwe imac g5, geen dualcore
  • nieuwe powermac dualcore g5, maar duur vergeleken met de vorige generatie powermac’s

Nu begrijp ik waarom dat ze in de imac g5 geen dualcore hadden gestoken, anders konden ze het verhaal van 2x zosnel niet bovenhalen. Met als resultaat dat niemand intel mac’s kochten. Ahja, wie wilt een nieuw (dus nog buggy) apple kopen als je een stabiele en evensnelle G5 kunt kopen.

ivm de nieuwe powermac’s G5, die zijn toch duur. Nu gaan ze waarschijnlijk op 1 van de volgende keynotes een nieuwe intelmac boven toveren die waarschijnlijk evensnel is, maar voor een 3/4 van de prijs van de huidige powermac’s.

Wat is nou het verschil tussen intel-mac en de mac-powerpc. Stel dat je nu een iMac G5 wil aanschaffen, ik zag net in de Apple Store dat je beiden nog kunt kiezen. Wat is dan de beste keuze?

[quote:a48c020205="kubrick2001"]Nu gaan ze waarschijnlijk op 1 van de volgende keynotes een nieuwe intelmac boven toveren die waarschijnlijk evensnel is, maar voor een 3/4 van de prijs van de huidige powermac's.[/quote:a48c020205] Ga daar maar niet van uit. Prijsverlagingen zijn schaars bij Apple. Ze zullen er eerder nog wat toeters en bellen aanhangen en die dingen nog duurder maken.

en waar zit nu dat veel besproken Intel inside logo?

[quote:970d6371f0="MacNerd"]en waar zit nu dat veel besproken Intel inside logo?[/quote:970d6371f0] zit er niet op... gelukkig ;)

Geen 64-bit.

SSE3 is nog niet half zo snel als AltiVec.

Het ziet er toch niet zo goed uit :frowning:

Het :apple: 'tje zit er ook niet op!

Of ben ik nu gek?! :?

[b:8cf871e593][color=red:8cf871e593][size=18:8cf871e593]Ik Ben Gek! Zit erwel op![/b:8cf871e593][/color:8cf871e593][/size:8cf871e593] :sealed: :innocent: