Intel Core Duo vs. Dual Core

Na de introductie van de Intel iMac en MacBook Pro vroeg ik me af of deze processoren te vergelijken zijn met die in de PowerMac G5. Kijk naar de iMac ... die kan je krijgen met een Intel Core Duo van 2.0 GHz. Is dit dan weer totaal anders dan de Dual Core 2.0 GHz in de PowerMac? Niet dat ik hem zou inruilen... voorlopig draait lang niet alles lekker op de Intel.

Core duo staat voor 2 core's op 1 processor, dus dual core komt op hetzelfde neer :) Het is veelal de processor architectuur die het verschil maakt.

Je zou die vraag beter stellen in het draadje over de Intel Core Duo ...

Om toch even te antwoorden op je vraag:
Je kan deze processoren [u:076643ed34]qua prestaties niet vergelijken[/u:076643ed34] want een x86 processor is serieus anders dan een PowerPC processor. De [u:076643ed34]processoren die jij opnoemt lopen wel beide aan 2GHz en hebben alle twee een dual-core[/u:076643ed34] maar dat is dan ook het enige dat ze gelijkaardig hebben.

Is intel echt veel sneller? Waar is aan het merken?

@hugo: vette avatar

[quote:aab196a283="larridon"]Je zou die vraag beter stellen in het draadje over de Intel Core Duo ...[/quote:aab196a283]

Ik denk dat dit een goed plan is. Dus om alles een beetje centraal te houden gaat deze op slot. We gaan hier verder…