Intel iMac of toch maar niet?

Ga die van mij wel omruilen. Ook een 2.1 versie.

Zou niet weten waarom niet, een mooie kans zou ik zo zeggen. En nu is het nieuw intel, maar dat verandert wel… Tuurlijk zul je nu niet alles uit de kast halen van het beestje, maar dat komt.
Ik heb vertrouwen in apple!

Intel, here i come.

Ik zou dus echt voor de nieuwe gaan, en de g5 laten liggen.
Grafische kaart is goed, dual core… Alles goed…
Zag dat de macbook een nieuwe isight cam heeft, is dat ook bij de imac ?
Anders weer een extra reden :slight_smile: (kleine misschien, maar vele kleintjes…)

[quote:692acd8d5c="-nickx-"]Wil je gaan werken met final pro en logic bijvoorbeeld dan ga voor de Motorola PPC ze hebben hun sporen verdiend, GSM menu's kunnen ze niet maken maar PPÇ's toch maar al te goed!

Succes en laat ons wat weten!

-Nickx-[/quote:692acd8d5c]
De G5 is niet van Motorola, maar van IBM. De G4 s wel van Motorola.

Hm, jullie advies is dus: G5 links laten liggen en een sprong in het diepe wagen? 8)

Zijn er mensen die al ervaring hebben of recenties hebben gelezen over MS Office 2004 op de iMac Core Duo?

Ik heb onlangs gemaild naar drie ontwikkelaars van belangrijke programma's. hier zijn de antwoorden:

Adium:

[quote:4e0b3fb60a=“Adium”]We’re testing it now.[/quote:4e0b3fb60a]

Kort maar krachtig ;).

Panic:

[quote:4e0b3fb60a=“Panic”]We have an Intel-native (universal binary) version of Transmit prepared that we are currently testing. It seems to be working well, and we will release it soon. In the meantime, the current version of Transmit should run fine on an Intel Mac.[/quote:4e0b3fb60a]

Pangea Software (voor Nanosaur 2):

[quote:4e0b3fb60a=“Pangea Software”]In about a week. It’s done now, but I’m waiting for my new iMac to arrive to do final sanity testing on it before I release it.[/quote:4e0b3fb60a]

Kortom, iedereen werkt zich uit de naad om programma’s native te kunnen draaien.

[quote:ae972714eb="gava77"]Zijn er mensen die al ervaring hebben of recenties hebben gelezen over MS Office 2004 op de iMac Core Duo?[/quote:ae972714eb]

Als ik het goed begrepen heb uit de keynote, vertelde Steve dat MS Office als een zonnetje draait op het intel platvorm. Zie hier de keynote:
http://macworld.apple.com.edgesuite.net/mw/index.html

[quote:b3320089dd="unSOUND"][quote:b3320089dd="mvdenberg"]Hmmm... Ik had het nog niet opgezocht in Xbench. Maar bijna dezelfde score als de huidige iMac? Dat is vreemd.[/quote:b3320089dd] Nou, er is zelfs een topic over... http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67865

En zie hier een vergelijk tussen de G5 en de Intel ( rood = intel )
http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=150801&doc2=149207

[quote:b3320089dd=“mvdenberg”]Ik ben benieuwd of dat met bijvoorbeeld iLife 06 is: dan heb je een intel geschikt programma op de intel mac, en iLife 06 draait ook gewoon een PPC. (met een krachtige render actie in iMovie zou je het kunnen testen). [/quote:b3320089dd]
Xbench is zelf al universal, dus het draait native op beide. Daarbij komt dat iLife nog geen dual processor ondersteund, maar wel 64 bits en Altivec. Ik denk dus dat de rendertijden in iMovie wel eens in het voordeel van de G5’s zou kunnen zijn.[/quote:b3320089dd]

Unsound, bedankt! Ik zal het andere forum draadje in de gaten houden.
De Xbench resultaten vallen mij tegen. De rendertijden van iMovie zullen inderdaad wel in het voordeel zijn van de G5 :smiley:

mvdenberg: Zie ook dit draadje: [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=874438&highlight=#874438[/url] voor een wat uitgebreidere (en meer technische) discussie over Apple's benchmarks en de XBench resultaten van de eerste Intel Macs.

op mijn oude pentium mobile loopt office 2004 al als een zonnetje, dus dat kan alleen maar beter worden. wees niet bang, vertrouw op apple.. :)

ga voor het echte werk… Intel :wink:

[quote:05c706b3b8="mvdenberg"][quote:05c706b3b8="gava77"]Zijn er mensen die al ervaring hebben of recenties hebben gelezen over MS Office 2004 op de iMac Core Duo?[/quote:05c706b3b8]

Als ik het goed begrepen heb uit de keynote, vertelde Steve dat MS Office als een zonnetje draait op het intel platvorm. Zie hier de keynote:
http://macworld.apple.com.edgesuite.net/mw/index.html[/quote:05c706b3b8]

Bedankt voor de link van de keynote, maar daar heb ik niet veel aan. Mijn Windows 98 met Quicktime 6 kan de keynote niet weergeven!

Over op intel

Wat ik hier lees overtuigd mij om voor een Intel-Mac te gaan. Voorlopig hoef ik toch niet zo heel veel te doen in FCP, en als ik iets moet monteren doe ik dat dan ècht voor het laatst op mijn windoos-bak met Premiere. Werkte eerst ook :) ...

Let wel op: huidige (dure) software werkt soms niet, en meestal erg traag.

Dat is allemaal een kwestie van tijd. Nog effe en die Intelbakken vliegen! Vergeet niet dat Apple en Intel eigenlijk een paar maanden 'te vroeg' zijn.

Mooi!

En dan nu afwachten of die verbouwing wel door gaat…

[size=9:6efd55a49a](Misschien gaan we verbouwen, en verbouwen als er een nieuwe comp. in de huiskamer staat is nou niet bepaald slim kwa stof enzo… :cry: :cry: :cry: )[/size:6efd55a49a]

[quote:c43f7363f6="reposte"]Mooi!

En dan nu afwachten of die verbouwing wel door gaat…

[size=9:c43f7363f6](Misschien gaan we verbouwen, en verbouwen als er een nieuwe comp. in de huiskamer staat is nou niet bepaald slim kwa stof enzo… :cry: :cry: :cry: )[/size:c43f7363f6][/quote:c43f7363f6]

Als je hem goed inpakt met plastic (vuilniszak of zoiets), dan is er niks aan de hand.
Je niet laten afschrikken door een verbouwing… Je leeft nu …

[quote:eb94b31447="Rini"]Als je hem goed inpakt met plastic (vuilniszak of zoiets), dan is er niks aan de hand. Je niet laten afschrikken door een verbouwing... Je leeft nu .....[/quote:eb94b31447] Hm, dat werkt niet zo handig :P

Maar ik bedenk me net dat ik hem ook op de 2e verdieping kan plaatsen :expressionless:

[quote:a2084e9e23="mvdenberg"][quote:a2084e9e23="unSOUND"][quote:a2084e9e23="mvdenberg"]Hmmm... Ik had het nog niet opgezocht in Xbench. Maar bijna dezelfde score als de huidige iMac? Dat is vreemd.[/quote:a2084e9e23] Nou, er is zelfs een topic over... http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67865

En zie hier een vergelijk tussen de G5 en de Intel ( rood = intel )
http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc1=150801&doc2=149207

[quote:a2084e9e23=“mvdenberg”]Ik ben benieuwd of dat met bijvoorbeeld iLife 06 is: dan heb je een intel geschikt programma op de intel mac, en iLife 06 draait ook gewoon een PPC. (met een krachtige render actie in iMovie zou je het kunnen testen). [/quote:a2084e9e23]
Xbench is zelf al universal, dus het draait native op beide. Daarbij komt dat iLife nog geen dual processor ondersteund, maar wel 64 bits en Altivec. Ik denk dus dat de rendertijden in iMovie wel eens in het voordeel van de G5’s zou kunnen zijn.[/quote:a2084e9e23]

Unsound, bedankt! Ik zal het andere forum draadje in de gaten houden.
De Xbench resultaten vallen mij tegen. De rendertijden van iMovie zullen inderdaad wel in het voordeel zijn van de G5 :D[/quote:a2084e9e23]
xBench is een K*T programma. Het mag dan als een universal binary gecompileerd zijn, dat wil nog niet zeggen dat hij enigszins zinvolle testresultaten bereikt op een technisch ander platform. Toen de G5 uitkwam heeft xBench ook heel lang laten zien dat een G5 (veel) langzamer was, terwijl dit in het gebruik toch echt niet klopte. En een test programma dat grote variaties laat zien tussen verschillende tests onder gelijke omstandigheden zou ik ook al niet vertrouwen.

xbench zuigt. De enige reden waarom zoveel mensen het gebruiken is dat het beschikbaar is.

Lijkt me een best goeie reden...

Als je een spijker ergens in wilt slaan en je hebt alleen een komkommer liggen, vind je dat dan een goede reden om die maar als hamer te gebruiken?

Ik zie het meer als:

Je hebt een spijker en je hebt de keuze tussen een komkommer en een speelgoedhamer. Welke kies je dan?

Ik kies voor de speelgoedhamer: die gaat dan misschien wel kapot, maar maakt de boel niet zo smerig als bij een komkommer.

Waar slaat dit eigenlijk op? :innocent: