Intel iMac + scrollen in safari of helpfiles loopt niet goed

Systeem : iMac Intel 20" met 256 mb videokaart en 1 gb (2x512 mb) intern geheugen.

Als ik in Safari met een gemaximaliseerd scherm door een site met een grote lap tekst scroll met de scrollbar lijkt het alsof de videokaart het op 1/3e van de onderkant van het scherm even niet bij kan benen. Je ziet daar tijdens het scrollen dat de tekst over de hele breedte even niet lekker aansluit zeg maar. Na het scrollen staat alles wel weer goed.

Ook in een wat kleiner gemaakte helpfile, dus buiten Safari, scrollen geeft op 1/3 van de onderkant van het venstertje hetzelfde effect.

Ik heb bij Weergave ‘Vloeiend schuiven’ al aan en uit gezet, helaas zonder succes.

Als ik met de vensters van Safari zelf aan de sleep ga zie ik geen gekke dingen, loopt gewoon soepel, dus het lijkt me bijna niet dat er iets met de videokaart mis is.

Probeer er eens een screenshot van te maken.. als dat lukt dan ligt 't niet aan je scherm of videokaart maar aan de software.. en als 't lukt kan je gelijk die screenshot hier plaatsen :)

@MvdM

klopt. heb ik ook last van
iMac 20 inch Intel Core Duo 2.0Ghz 128 MB videokaart. 512MB intern geheugen.

zal wel een kwestie zijn van een driver neem ik aan.
Ach, duurt nog even voordat alles echt goed loopt :slight_smile:

marcel

heb dit ook in safari. Echter in Deerpark (intel versie van Firefox), geen last van. Ben zowieso niet zo'n safari man. :)

Voor de liefhebbers firefox (intel)

Intel firefox

Note 1) This is an Intel-only build. Official builds will probably be Universal Binaries.
Note 2) The UA String is not finalized.
Note 3) We cannot use official branding for unofficial builds, so the application is actually named “DeerPark.app”.