Intel iMac versus Quad Mac !!! bijna even snel !!

Oké,

Ik wilde dit toch even vermelden… Ik werk met een programma genaamd modo (en Maya)…

Nu is het bedrijf dat modo maakt onlangs uitgenodigd bij Apple om de Benchmarks die op de Apple pagina’s staan te checken.

Wat blijkt nu: de Intel iMac dua core is BIJNA EVEN SNEL als de Quad Mac qua renderen !!!

Per frame deed de iMac er 36 seconden over en de Quad Mac 31… De makers van modo stonden er zelf ook verbaasd van te kijken…

Kom maar op met die Intels :smiley:

ben nogal kritisch over deze cijfers... is die applicatie single threaded ?

ben vooral geintresseerd in logic pro performance, maar aangezien logic pro nog steeds niet gesupporteerd is op de nieuwe intels, moeten we nog enkele maanden wachten voor een vergelijkende test.

nee, modo is speciaal geschreven voor multi threading/meerdere procs

Inderdaad, ik wacht ook nog op onafhankelijke reviews voor ik mijn conclusie maak. De makers van modo hebben er alle baat bij om te zeggen dat hun applicatie bijna even snel is, zodat ze geen dipje zin in de verkoop van hun product.

ALS jullie goed lezen, staat er dat ze uitgenodigd waren door Apple om het te checken !!!!

Het is wel zo dat 3d altijd al sneller is geweest op PCs, omdat al die apps voor x86 platform geschreven zijn.

Voor mij als 3d-er is de switch naar Intel sowieso goed…

Dat ziet er veel belovend uit. Nu nog wachten op de [url=http://www.xlr8yourmac.com/]Xlr8yourmac[/url] reviews! :)

Wat is je bron? Staat dat ergens op een website?

op het forum van modo. hier een quote van de makers.

As a side note, the scene we rendered was a mini cooper that we have rendered on the Quad G5 in 31 seconds. The intel iMac rendered it in 36. Not bad. Not bad at all. Whoa.

Kan leuk vuurwerk worden als de Quad ge-update wordt... Lijkt me een heel fijne machine (misschien zelfs wel met een Blue-Ray burner..... wat, ik mag toch dromen ;-))

waarschijnlijk een domme vraag, maar wat bedoelen jullie met de quad mac, de Power Mac G5?

er is maar 1 quad mac voorlopig... de g5 quad

ik denk dat als de nieuwe macpro uitkomt dat er dan ook een quad intel komt

ja, de Quad 2.5Ghz PowerMac G5 om precies te zijn.........

Maar het mooie is dus dat bij multi-processor programma's maar 2 processoren aangesproken worden, de Quad heeft er dus ook maar 2 gebruikt. Hadden ze een dual 2.5 genomen hadden ze dezelfde resultaten gehad. Dus die Quad kan tijdens dat renderen nog veel meer kan dan de Intels, omdat hij nog 2 processors vrij heeft.

modo spreekt zoveel aan als erin zit....... multi threaded en/of multi procs.....

het programma maakt gebruik van het zogeheten ‘bucket rendering’
dus als je een dual core dual proc erin hebt, rendert modo met 4 buckets.

[quote:bb551835ec="michielk"]Per frame deed de iMac er 36 seconden over en de Quad Mac 31.......... De makers van modo stonden er zelf ook verbaasd van te kijken.... [/quote:bb551835ec] Bijna even snel ? Het duurt toch 16% langer met een iMac !!! Ik kan mij indenken dat dit bij grotere projecten enorme verschillen in tijd kan teweeg brengen.

[quote:9699030710="michielk"]modo spreekt zoveel aan als erin zit....... [/quote:9699030710] Er zijn anders al eerdere topics geweest waaruit bleek dat de Quad altijd maar 2 processors geeft aan een multi-threaded programma, en er 2 reserveerd. Ik wil dus eerst eens een screenshot zien van actieviteitenweergave, waarin je het processorverbruik op 400% ziet staan.

oké..... maar modo is specifiek geschreven om alles te benutten wat erin je compu zit.

maar oké, wie weet heeft Apple expres met de cijfers geknoeid, maar dat lijkt me niet logisch.

Ik zeg dat de Quad erom bekend staat 2 processoren te reserveren, die staan dus op dat moment niet als "beschikbaar", en dus zal modo ze ook niet aanspreken. Dat heeft dus NIKS te maken met dat Apple aan de cijfers zou knoeien, maar gewoon met het hele desigs achter de Quad, namelijk dat hij veel tegelijk kan, en dat is te realiseren doordat een enkel programma nooit alle 4 de cpu's kan opeisen.

Zoals ik al eerder zei: toon eerst maar een screenshot van activiteitenvenster waarin het cpu-verbruik op 400% staat… met enkel modo open.

tja, ik heb zelf geen Quad.......

ik begrijp jouw standpunt maar als makers van apps 2 compus gaan testen, gaan ze niet bij een Quad maar 2 van de 4 threads gebruiken !!!

Volgens de programmeurs daar hebben ze allebei de compus ten volste benut…

Michiel, lees je nou gewoon niet wat unSOUND schrijft? De machine geeft maximaal 2 processoren vrij een een applicatie, en dus kan modo ze ook niet alle vier tegelijk gebruiken. Tenzij het mogelijk is om de ze beperking te omzeilen, maar dan is het inderdaad een kwestie van eerst zien, dan geloven.

ja, maar dat zal best wel te omzeilen zijn.

het lijkt me onwaarschijnlijk dat een Quad Mac geen 4 threads kan toewijzen aan een render programma dat bedoeld is om zoveel mogelijk power aan te spreken.