Intel komt er aan, toch kopen?

Sjonge jonge, ik sta nu echt op het punt om hem te bestellen (wilde dat deze week doen), de iMac G5. Totdat ik hoorde dat ze binnenkort op Intel gaan draaien. Ben nu aan het twijfelen.

Nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes

• Wanneer zal dat ongeveer zijn?
  • Zal de iMac op korte termijn in prijs dalen?
  • Moet ik daar wel op wachten; is op het moment van introductie de door mij benodigde software (photoshop, illustrator) dan wel beschikbaar voor MAC OSX? Of is dat eigenlijk gewoon windows software?

Kortom : wat zal ik doen? Wachten of toch bestellen? Ik wil eigenlijk toch op korte termijn een nieuwe computer hebben…

Ik volg de Mac forums nu al een tijdje en wat ik wel vreemd vindt is dat vorige week nog werd gezegd dat een Mac sneller is dan een PC en nu ineens een IBM processor achterblijft bij een Intel. Wat is nu waar?

Ik zou zo zeggen, bekijk volledig de film van de keynote, daarin wordt het mooi uitgelegd...

Het zal een overgangsprocess worden over 2006-2007 , maar geloof me, het zal niet voor het eerste jaar dus zijn , dus je moet zeker niet wachten

Voor een zeer uitgebreide versie, bekijk volledig de film :wink:

Nou zoals gezegd moet je een jaar wachten voor hij uitkomt. Dus ik weet niet hoeveel geduld en geld je hebt. Anders koop je een model ertussen in en hou je de helft achter om vilgend jaar te kijken wat de markt brengt :-)

ten vroegste volgende zomer (juni) is de intelmac er volges Steve Jobs..

dus euh… bestellen maar :slight_smile:

En de software kan er nog wel een tijdje op draaien. Software ontwikkelaars kunnen kiezen welke versie van hun programma's ze gaan ontwikkelen. Als de laatste Macintel geintroduceerd is, is het eind 2007. Dan zijn er nog steeds veel PPC Macs en die willen ze nog wel ff laten draaien.

Check inderdaad even de stream van WWCD.

Wachten heeft denk ik ook geen zin. Duurt nog wel eventje voor het zo ver is. En dan is het niet gelijk nodig om voor een intelmac te gaan.

gegroet,
iDD

Voordeel is wel dat er deze keer geen gebrek aan processors is :D Het gros is ook al voorbereid, het zou me dus niets verbazen als Apple zelfs gaat voorlopen op schema :wink:

Dan kun je lang wachten... Op die live stream word gezegt dat ze volgend jaar beginnen met het verkoopen van de intel producte rond de start van WWDC 2006.

Ik heb zojuist via de Apple store een PowerBook 15" gekocht ik wou eerst wachten op de update van de iBook maar een PB daar kan ik wel 4 jaar mee vooruit voordat ik overstap naar Intel :slight_smile:

Ik daag je uit om zolang te wachten met het kopen van een nieuwe Mac..... dat gaat je niet lukken. Bespaar je de pijn en frustratie en koop de iMac. Geloof mij, je zal daar nog lang plezier aan hebben. Pentium of niet.

Idd.. Ik ga dit ook doen.. Ik ga ervan uit dat de intel zal uitkomen in juni 2006 en tegen dat in elke mac een intel zit is het al (juni?) 2007, dat is dan ook al weer twee jaar verder.. En ik weet van mijn eigen dat ik na die 2 jaar al op zoek ga gaan naar een nieuwe mac.. Dus ik zie er geen nadeel in om nu een powerbook te kopen..

Tja, zo lang kan ik ook weer niet wachten. Ik koop hem in ieder geval op de zaak, is tie in drie jaar afgeschreven.

[quote:b0c8109139="Flexxxed"] Ik volg de Mac forums nu al een tijdje en wat ik wel vreemd vindt is dat vorige week nog werd gezegd dat een Mac sneller is dan een PC en nu ineens een IBM processor achterblijft bij een Intel. Wat is nu waar?[/quote:b0c8109139]

Daar heb ik (nog?) niets van gehoord. Ik heb in de keynote wel gezien dat een intel processor meer presteerd in verhouding tot het stroomgebruik. Daarnaast werd er verteld dat IBM niet kon waarmaken wat ze graag wilden: De 3 GHz bariere doorbreken. Bovendien kan de G5 niet in de laptops worden gezet i.v.m. warmteproductie. Op deze punten hebben ze gekozen voor Intel processors. Ik denk dat de G5 snel genoeg is, maar niet voor de (nabije) toekomst.

Ik kan het toch even niet laten.

De vergelijking PPC en Pintel is toch ALTIJD nog een verschil in platform, laten we eerst een kijken hoe MacOS X nou gaat lopen op een intel en dan alle vergelijkingen eens opnieuw doen.
Dan is het in ieder geval een eerlijke vergelijking.

[quote:50990fa88f="Flexxxed"]Ik volg de Mac forums nu al een tijdje en wat ik wel vreemd vindt is dat vorige week nog werd gezegd dat een Mac sneller is dan een PC en nu ineens een IBM processor achterblijft bij een Intel. Wat is nu waar?[/quote:50990fa88f] Op Mac forums zullen ze altijd beweren dat een G5 sneller en op PC forums wint de Intel Xeon of AMD Athlon 64 het altijd van de G5. En neem die Keynotes altijd met een kilo zout. Toen de G5 uitkwam moest daar natuurlijk flink reclame voor worden gemaakt. Nu Apple Intel in de armen sluit is de G5 totaal achterhaald (keiharde sneer naar IBM over waar die 3 GHz G5 nou blijft). De waarheid? Die ligt ergens in het midden. Feit is dat de G5 snel genoeg voor mij is. Wat zeg ik? Ik heb hier maar een 1 GHz G4.

[quote:c1637d109e="Flexxxed"]wat ik wel vreemd vindt is dat vorige week nog werd gezegd dat een Mac sneller is dan een PC en nu ineens een IBM processor achterblijft bij een Intel. Wat is nu waar?[/quote:c1637d109e] Beide.

Een Mac is nog steeds sneller dan een PC. Maar Steve gaf aan dat IBM achterblijft qua ontwikkelingen, en dat IBM uiteindelijk ingehaald zal worden door andere merken, waaronder Intel. Het is hetzelfde als een hardloopwedstrijd, en de koploper gaat ineens stilstaan… vroeg of laat wordt hij ingehaald. Steve wil voor dat gebeurt zijn geld op een andere loper hebben staan, eentje die op het punt staat de stilstaande loper in te halen.

Ik heb net een nieuwe powermac G5 en was maandag dus ook een beetje vertwijfeld. Maar het is simpel zat: ik zou mn nieuwe mac beslist niet willen missen en op de intel powermac moeten we wellicht nog 1,5-2 jaar wachten! Bovendien gaat Apple niet compleet andere computers maken, alleen de processor verandert. Lijkt me niet zo'n punt allemaal.

[quote:f97143612a="Evert-Jan Oppelaar"]Ik heb net een nieuwe powermac G5 en was maandag dus ook een beetje vertwijfeld. Maar het is simpel zat: ik zou mn nieuwe mac beslist niet willen missen en op de intel powermac moeten we wellicht nog 1,5-2 jaar wachten! Bovendien gaat Apple niet compleet andere computers maken, alleen de processor verandert. Lijkt me niet zo'n punt allemaal.[/quote:f97143612a]

Geniet van je powermac, het is een prachtapparaat! :slight_smile:

ik ben benieuwd wat ze met de powerbooks gaan doen nu er zeker geen g5 meer in komt en het nog dik een jaar duurt voor ze van een intel voorzien worden...

[quote:dad79fbebf="NoiA"]ik ben benieuwd wat ze met de powerbooks gaan doen nu er zeker geen g5 meer in komt en het nog dik een jaar duurt voor ze van een intel voorzien worden...[/quote:dad79fbebf]

ik zelf denk dat er misschien nog een tusentijdse Update komt. Dus nog een G4 een kleine speedbump. :wink:

Wilde je een iMac , dan zou ik kopen . In 2006 zullen er eerst Apple Intel Powerbooks komen , dit is natuurlijk een ander gegeven. dan zou ik een jaartje wachten. i/e Mac , Powermac : nog steeds koopwaardig.