Intel kondigt koele chip aan

Intel gaat een 'koelere' chip maken, iets voor de mac? [url=http://quote.bloomberg.com/apps/news?pid=10000103&sid=aS9LnhJirryE&refer=news_index]Zie deze link[/url]

pooowerbook ^^

het is niet alleen de warmte die parten speelt bij het maken van een nieuwe Powerbook, zeker ook het stroomverbruik van de processor

niet alleen maar warmte is zeker een hele grote factor

tsja warmte en stroomverbruik hangen nauw samen hé. Hoe meer stromverbruik, hoe meer warmte ontwikkeld wordt (recht evenredig).

cool zeg.....

[quote:4150dd372a="Lord_spianoman"]niet alleen maar warmte is zeker een hele grote factor[/quote:4150dd372a]

Dat mag met dit zomerweer toch geen punt zijn.

Laat maar komen die nieuwe laptop
:stuck_out_tongue:

Is er nou werkelijk niemand die zoiets heeft van WAAROM INTEL!?!?... Nog erger is dat deze nieuwe constructie het mogelijk maak Windows te kunnen draaien op een apple met de juiste aanpassingen.. Dan krijg je van die eikels die een mac kopen omdat die nou eenmaal mooier is en het gaan verzieken met Windows.

Ik hoop dat ik nog een PB kan kopen voor de switch… :roll:

Probeer er ook eens de voordelen van in te zien, anders zitten we over 3 jaar nog met powerbooks onder de 2ghz. Als mensen op hun mooie hardware graag virussen en spyware willen zetten moeten ze dat vooral zelf weten, waar het mij om gaat is dat ik straks een powerbook zou kunnen hebben die met zn tijd mee gaat.

ja is waar, maar een vraag heb ik wel. Ik bedoel de G5's van tegenwoordig worden toch gezien als aanzienlijk krachtige machines waar zelfs realtime video editing mee gedaan wordt. Mijn vraag is waarom dan die extra snelheid. Waar is het voor nodig?

Mark my words, het processor tijdperk gaat straks een heel andere kant op. Dan hebben we het niet meer over megahertz maar andere factoren die de computer gaan versnellen.

Cheers! :apple:

Waarom de extra snelheid? De programma's worden in de toekomst ook alleen maar zwaarder, effecten worden realistischer en resoluties worden hoger, dus heb je ook meer processorkracht nodig. En dat er in de toekomst meer factoren een rol spelen dan alleen megahertz geloof ik meteen, dat is nu al een beetje zo met de megahertz myth.