Intel Mac en hp photosmart 7550

Vandaag probeerde ik mijn hp photosmart 7550 via usb aan te sluiten op mijn Intel Mini. De printer wordt herkent, echter bij printkiezer verschijnt mijn printer niet in de modellenlijst (" druk af via ") Ik heb de meest recente drivers via de hp website gedownload. Via de hp hulpsoftware op mijn mac kan ik wel een testpagina afdrukken(werkt heel snel). Hoe krijg ik mijn model in deze modellenlijst? Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd?

heb je al gekeken of je printer ook word herkend in de voorkeuren?

Systeemvoorkeuren -> Afdrukken en Faxen . Hier zou die bij moeten staan.

Hier staat hij niet automatisch. Als ik printer toevoegen aanklik verschijnt de "printerkiezer" , hier staat hij dan wel. Ik vink hem aan. Naam van de printer wordt weer gegeven en locatie maar in het volgende veld, "druk af via" verschijnt behoorlijke lijst met allerlei modellen maar de 7550 staat hier niet bij.

hmmmmm, vreemd, heb je ook de laatste versie die Tiger ondersteund geinstalleerd?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?lc=en&lang=en&cc=us&os=219&product=72891&dlc=en&softwareitem=ps-33827-2

Raar dat-ie het niet doet…

helaas, deze heb ik inderdaad ook

Misschien is het tijd om alles met de letters HP erin weer 'ns (met beleid) te wissen en alles vers te installeren. Dit heeft bij mij Ook eens goed geholpen.

Je probleem wordt denk ik veroorzaakt doordat de drivers die HP momenteel aanbiedt alleen voor PowerPC-Macs zijn.

Voor Intel-Macs zijn er nog maar weinig drivers te vinden.

Het zou wel via Rosetta kunnen of moeten werken, maar dat weet ik niet.

Denk dat je het beste HP een mail daarover kunt sturen met een vraag hoe dat zit. Grote kans dat de huidige drivers niet voor Intel zijn, maar alleen voor PowerPC.

ik heb alles van hp verwijdert en er weer opnieuw opgezet. Het probleem blijft. Het gekke is dat ik wel een testprint kan maken

[quote:3e375fa9c0="Warren-I"]ik heb alles van hp verwijdert en er weer opnieuw opgezet. Het probleem blijft. Het gekke is dat ik wel een testprint kan maken[/quote:3e375fa9c0]

Dan is dat wel vreemd ja.

Toch blijf ik vermoeden dat het een driver-probleem is.

Ik weet niet hoe dat precies zit, maar ik denk dat er verschillende drivers nodig zijn voor de PowerPC of Intel Mac. Dat zijn toch twee verschillende platformen. Denk zelf dat dat het probleem is: het ontbreken van drivers voor X86.

Dan maar een mailtje sturen naar HP en hopen dat er nieuwe drivers beschikbaar komen. Ik vrees echter dat dit niet meer zal gebeuren.

[quote:0722dc9032="Warren-I"]Dan maar een mailtje sturen naar HP en hopen dat er nieuwe drivers beschikbaar komen. Ik vrees echter dat dit niet meer zal gebeuren.[/quote:0722dc9032]

Die Photosmart 7550 is een ouder model toch? Ik had zelf namelijk de Photosmart 7350 die bijna hetzelfde was. Die is vorig jaar door de kat om zeep geholpen :smiley:

Ik weet trouwens nog steeds niet honderd procent zeker of je voor je Intel-Mac andere drivers nodig hebt dan voor de PowerPC. Zelf denk ik van wel, maar misschien dat iemand anders dat kan bevestigen?

Het is overigens wel raar dat je printer niet goed werkt. Ik dacht zelf dat de 7550 toch wel ondersteund zou moeten worden met de standaard-drivers die Apple met OS X meelevert.

Vreemde zaak in ieder geval. :?