Intel MacBook Pro of toch een Powerbook?

:) .

Heb een beetje zitten kijken, en ik realiseer me toch dat mijn mac mini te traag word :slight_smile: Heb een 1.42ghz met 512mb geheugen. Nu heb ik op de site van apple de MacBook Pro gezien voor 1968 euro (studentenkorting) nu is dit vrij veel geld, en ik heb de 12" powerbook gezien (1471 euro).

Ik wil graag de intel, maar zit een beetje met het geld, 1471 is ook best veel geld maar scheelt wel meer dan 500 euro!!

Nog een vraag,
Wat denken jullie dat ik voor die mac mini + 250 gig lacie mac mini schijf terugkrijg? zat zelf te denken aan iets van 700 euro (mac mini is nieuw 629 en de lacie ongeveer 250)

Alvast bedankt

Ik heb ook van die dagen dat ik wel eens een Rolls Royce zou willen hebben. Vervang die 512 MB door een latje van 1GB en gebruik in't vervolg de zoekfuntie. Desnoods via [url=http://www.google.com/search?hl=nl&q=+site%3Aforum.macosx.nl%3A+ZOEKTERM&btnG=Zoeken&lr=lang_nl]Google[/url].

Komop man je mag hier toch wel een vraag stellen :? we zitten niet op tweakers ofzo

waarom een laptop? je zou ook een imac met intel kunnen overwegen. de 17" valt wat betreft prijs best mee. kijk anders eens op www.tweedehandsmac.nl waar een mac mini voor weggaat.

Ik wil graag een laptop omdat mijn computer beneden staat, en heb soms ook zit om boven te computeren maar als hij boven staat heb ik zin om beneden te msnen :). Duss dan is een laptop wel handig

Ik ben heel tevreden over mijn powerbook 12", maar ik denk niet dat die serieus sneller is dan jouw mini eigenlijk.

Je mini upgraden met extra RAM en een externe 7200 rpm firewire hardeschijf zal al veel doen denk ik.

ja maar ik wil gewoon een laptop, dus de vraag is niet of ik mijn mini moet houden of niet. maar de vraag is welke laptop ;)

hoi Tonks,

Tja, dan denk ik dat het eigenlijk zo ligt: De ibooks en powerbook 12 inch zijn supergave machines, maar niet of nauwelijks sneller dan je mini (of ik moet iets over het hoofd zien, kijk de videokaart van de powerbook 12 inch is wel zwaarder. Maar goed, of je dat verschil merkt ligt natuurlijk aan de programma’s die je gebruikt)

Wil je een laptop die echt sneller is, dan moet je diep in de buidel tasten.

EDIT: Wat wil je er eigenlijk mee doen?

Ik twijfel dus tussen een MacBook Pro en een Powerbook he :). niet tussen een iBook.

Ik wil er voornamelijk mee doen wat ik nu doe beetje internetten en msn en wat download werk msnen en soms wat bewerken met photoshop en iMovie en iWeb en iPhoto gebruiken.

Ja, ik zou zeggen dat een powerbook 12 inch perfect is voor wat je ermee wil doen. Je kunt daar ook een scherm als extended desktop op aansluiten voor als je meer werkruimte wilt af en toe.

Maar ja, veel snelheidswinst t.o.v. je mini ga je niet merken vrees ik, en die mini vond je te langzaam. Dan moet je jezelf afvragen of je 500 euro over hebt voor de extra rekenkracht die de macbook pro je gaat geven. Die vraag kan ik niet beantwoorden, dat is maar net wat jij ervan vindt.

Ja, de extra snelheid is toch wel belangerijk, daarom doe ik deze mini ook weg. Plus dat je bij de intel macbook een isight krijgt en allerlei leuke dingentjes 8) :P

Dit is inderdaad tweakers niet, maar je wordt hier op het moment wel doodgegooid met getwijfel over de keuze tussen PPC of Intelprocessor. En daar worden sommige mensen een beetje moe van. Intel is nog niet echt leverbaar, heeft kans op kinderziektes, maar heeft wel de toekomst.Of de kloksnelheid over vier jaar nog acceptabel is, is een ander verhaal. G4-bookjes hebben zich bewezen, zijn echt niet zoveel trager en de software ervoor is nu goed geregeld. Je zou zo een diskimage over kunnen zetten. [i:9f9101a2b9]Beide[/i:9f9101a2b9] machines zullen over drie jaar niet meer actueel zijn.[i:9f9101a2b9]Daar[/i:9f9101a2b9] wel eens aan gedacht?

Als je veel ermee gaat lopen sjouwen, zou ik eens aan de iBook denken. Die dikke polycarbonaat schil kan heel wat meer hebben dan dat makkelijk te verbuigen aluminium. Ik lees hier voortdurend dat PowerBookjes uit hun second skin glijden.