Intel Macs maar een vierde sneller, ipv. vier keer sneller?

Lees dit artikel maar eens [url]http://www.reghardware.co.uk/2006/01/23/intel_macs_25pc_faster/[/url]

Er staat nogal wat gepeperde uitspraken in die wel eens wat stof kunnen doen opwaaien. Zoals, even vrij vertaald:

[b:5342409e45] “Intel inside was niet het slimste besluit van Apple, maar het maakt het wel een stuk makkelijker voor de software licence van Mac OSX, of om het computer platform in z’n geheel te VERKOPEN” ?! [/b:5342409e45]

:o

ik ben ook wel benieuwd naar reviews... heb t niet zo op intel

dus ik zie eventuele reviews van gebruikers graag terug

Hier is er eentje te lezen

http://www.macworld.com/2006/01/features/imaclabtest1/index.php

idd

Oke, zwartkijkers heb je altijd ... laten we nu eerst maar eens de eerste echte field tests afwachten ... Hoor toch echt meer positieve reacties dan negatieve ... Mits de programma's Universal Binary zijn ... maar ja emulatie in welke vorm dan ook kost altijd snelheid ...

Mijn iMac Intel Duo Core is vandaag via het Arnhem TNT depot gepasseerd dus hij wordt morgen hier verwacht :)

toch wil iedereen em hebben! :wink:

Kijk maar naar tweedehandsmac en Marktplaats.
Ze doen het net aangekochte Imacs weg met garantie.

Ze krijgen het geld er niet meer voor, omdat de “meesten” liever toch de intell Macs kopen.

Lets face it, Intell is de future of je het wilt of niet!

die van mij is in ieder geval onderweg :smiley:

Mooi man...eerst met z'n alle klagen over het gemis van een G5 powerbook. Dan zegt pappa Jobs dat dat niet gaat, een G5 in een powerbook. Komt ie op de proppen met een Intel Core Duo. Mooi man! Om te beginnen in een iMac. (iMac en iBook is voor hobby, Powermac en Powerbook is voor echte werkers...toch?) En dan gaan we het zaakje (iMac Intel) vergelijken in Photoshop (onder Rosette) met een Powermac Quad G5!?!?!

Ach…alles beter dan televisiekijken :slight_smile:

trouwens…mijn Intel iMac is onderweg…hoihoi

ik heb een PB voor de hobby (ziet er net weer ff slicker uit). Daarnaast heeft een collega van mij een iBook als werkmachine, omdat hij het keyboard van de PB niet lekker vindt typen.

[quote:657ebe639d="wimbo"]ik heb een PB voor de hobby (ziet er net weer ff slicker uit). Daarnaast heeft een collega van mij een iBook als werkmachine, omdat hij het keyboard van de PB niet lekker vindt typen.[/quote:657ebe639d]

:? mooi man!

Dat bedoel ik. Whatever fits your needs. iDinges, PowerDinges, G-huppelepup, Intel Core nogwat......

Stel je voor dat we alle auto’s met elkaar gaan vergelijken…gebeurt al?..:frowning:

Ik heb ook al geruchten gehoord dat Photoshop e.d. er niet goed op werkt omdat de mac's de tijd al te ver voor uit zijn.. Ik wacht dus nog eventjes

Dat die tests in het artikel gelinkt in het artikel waar de eerste posting weer naar linkt niet best zijn verbaast me niet al te zeer. Het gaat hier allemaal om audiovisuele zaken die lastig over twee CPU "cores" (kernen?) te verdelen zijn en veel ervan maakt nuttig gebruik van de Altivec-module in de G4/G5. Het is ook de vraag of alle software al voor Intel geoptimaliseerd is, en Apple gebruikt voor A/V veel floating point waarin de G5 relatief sterker is dan Intel.

Ik denk dat als je andere dingen dan A/V gaat testen dat je een heel ander beeld ziet. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd naar snelheidstests van browsers, databases en het compileren van software. Natuurlijk zijn dat wel de dingen waar je niet direct een Mac voor koopt… Echt spannend wordt het als straks Photoshop als universal binary uitkomt. Hier zit naar we mogen aannemen al flink wat optimalisatie voor x86 in, evenals multicore/CPU support.

Maar ik vraag me toch af wat Apple uit de hoge hoed gaat toveren om de Quad G5 te vervangen zonder te hoeven schipperen qua performance.

nou heren mijn iMac Intel Core Duo is gisteren binnengekomen. Hij start absoluut snel op, da's mooi meegenomen. hij is absoluut stil, heel erg stil.

De iLife en iWork suite screamen gewoon op de Intel, no doubt about that.
verder gebruik ik nog Discus 3.13, Unison 1.72, RapidWeaver 3.21, Toast Titanium 7, Mercury Messenger, Delicious Library, Google Earth misschien dat ze iets langer nodig hebben om op te starten, maar het is absoluut goed werkbaar hoor.
De enige momenteel waar ik mijn vraagtekens bij zet is Adobe Photoshop Elements 3.0, maar da’s bekend.

Als deze programma’s nog uitkomen als Universal Binary knallen ze helemaal op de Intel, kun je vergif op innemen.

Persoonlijk denk ik dat Apple ook nog OS X voor Intel gaat optimaliseren, omdat dit natuurlijk wel erg snel ging allemaal. Maar ze hebben het wat mij betreft behoorlijk goed gedaan.

Ik heb gisteren even getest met Rapidweaver. duurt wat langer met opstarten, maar de preview van mijn website ging absoluut snel. als ik dan naar de foto pagina ga, en daar een preview van doe, worden razendsnel de foto’s ge-exporteerd en vervolgens de pagina te laten zien. dit gaat absoluut snel.

Ok ik merk ook wel verschil met mijn PowerMac G5 dual 2,5 Ghz, maar vooralsnog alleen bij de programma’s die nog geen Universal Binary zijn. een ook omdat mijn PowerMac 1,5 GB aan geheugen heeft, en mijn iMac maar 512MB…

Laat je niet gek maken door iedereen en de media. natuurlijk werkt sommige software slechter/trager dan op de G5 versie, daar is het ook voor geschreven. Een emulatie is nooit leuk.
Maar langzamerhand zullen de oude software pakketten worden geport naar Universal Binary en dan denk ik, samen met nog OS X tuning van Apple dat het screamt… :slight_smile:

Marcel

Lekker belangrijk ;-) Maakt mij niet uit wat er in mijn powerbook of mijn powermac zit. Visueel gezien is een mac veel mooier, en zolang ik niet met window's hoef te werken.... prima! Al houden kabouters mijn machine draaiende :P

Macian

[quote:8ad2e91316="theothomas"]Mooi man...eerst met z'n alle klagen over het gemis van een G5 powerbook. Dan zegt pappa Jobs dat dat niet gaat, een G5 in een powerbook. Komt ie op de proppen met een Intel Core Duo. Mooi man! Om te beginnen in een iMac. (iMac en iBook is voor hobby, Powermac en Powerbook is voor echte werkers...toch?) En dan gaan we het zaakje (iMac Intel) vergelijken in Photoshop (onder Rosette) met een Powermac Quad G5!?!?!

Ach…alles beter dan televisiekijken :slight_smile:

trouwens…mijn Intel iMac is onderweg…hoihoi[/quote:8ad2e91316]
Een gemiddelde soapserie zit niet beter in elkaar.

[quote:46018365f5="iDJ"]Lees dit artikel maar eens [url]http://www.reghardware.co.uk/2006/01/23/intel_macs_25pc_faster/[/url][/quote:46018365f5] Oud nieuws: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67512&postdays=0&postorder=asc&start=105

[quote:2444b8aaf5="Macian"]Lekker belangrijk ;-) Maakt mij niet uit wat er in mijn powerbook of mijn powermac zit. Visueel gezien is een mac veel mooier, en zolang ik niet met window's hoef te werken.... prima! Al houden kabouters mijn machine draaiende :P

Macian[/quote:2444b8aaf5]

Helemaal mee eens!!

Mijn iMac met Intel Core Duo is juist aangekomen :D

Man man man! Prachtige machine! 20" :smiley:
Boot heel snel en tot nu toe werkt alles perfect. Kom maar op met die vragen :slight_smile:

Gefeliciteerd, hoe snel is die? Ik ben benieuwd in hoeverre je bij normaal gebruik iets merkt van de emulatie door Rosetta.