nou heren mijn iMac Intel Core Duo is gisteren binnengekomen.
Hij start absoluut snel op, da's mooi meegenomen.
hij is absoluut stil, heel erg stil.
De iLife en iWork suite screamen gewoon op de Intel, no doubt about that.
verder gebruik ik nog Discus 3.13, Unison 1.72, RapidWeaver 3.21, Toast Titanium 7, Mercury Messenger, Delicious Library, Google Earth misschien dat ze iets langer nodig hebben om op te starten, maar het is absoluut goed werkbaar hoor.
De enige momenteel waar ik mijn vraagtekens bij zet is Adobe Photoshop Elements 3.0, maar da’s bekend.
Als deze programma’s nog uitkomen als Universal Binary knallen ze helemaal op de Intel, kun je vergif op innemen.
Persoonlijk denk ik dat Apple ook nog OS X voor Intel gaat optimaliseren, omdat dit natuurlijk wel erg snel ging allemaal. Maar ze hebben het wat mij betreft behoorlijk goed gedaan.
Ik heb gisteren even getest met Rapidweaver. duurt wat langer met opstarten, maar de preview van mijn website ging absoluut snel. als ik dan naar de foto pagina ga, en daar een preview van doe, worden razendsnel de foto’s ge-exporteerd en vervolgens de pagina te laten zien. dit gaat absoluut snel.
Ok ik merk ook wel verschil met mijn PowerMac G5 dual 2,5 Ghz, maar vooralsnog alleen bij de programma’s die nog geen Universal Binary zijn. een ook omdat mijn PowerMac 1,5 GB aan geheugen heeft, en mijn iMac maar 512MB…
Laat je niet gek maken door iedereen en de media. natuurlijk werkt sommige software slechter/trager dan op de G5 versie, daar is het ook voor geschreven. Een emulatie is nooit leuk.
Maar langzamerhand zullen de oude software pakketten worden geport naar Universal Binary en dan denk ik, samen met nog OS X tuning van Apple dat het screamt… 
Marcel