Intel moederbordje

Ik zat even het stukje op [url=http://www.thinksecret.com/news/0506intelmac.html]Thinksecret[/url] over de Mactel te lezen. Daar stond iets over die intel videokaart. Daar ben ik vervolgens even wat op wezen googlen. En kwam bij een plaatje van intel moederbord (d915gux) terecht:

Mac:
[img:5c4b5848f8]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7585[/img:5c4b5848f8]

Intel:
[img:5c4b5848f8]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7586[/img:5c4b5848f8]

Die lijken toch wel heel erg op elkaar :slight_smile:

Als je goed kijkt ontbreken er een aantal condensatoren en chipjes hoor :P

Elk intel moederbord lijkt op elkaar, en er zal wellicht een moederbord inzitten wat qua design afkomstig is uit de PC markt…Ik denk echter niet dat ze er gewoon een PC moederbord in hebben gezet.

is het trouwens ook zo dat we dan straks met een Intel chip ook PC accessoires kunnen gebruiken? Dat zou makkelijk zijn... En GOEDKOPER!

[quote:c39ecad550="Steve Brooklyn"]is het trouwens ook zo dat we dan straks met een Intel chip ook PC accessoires kunnen gebruiken? Dat zou makkelijk zijn... En GOEDKOPER![/quote:c39ecad550]

Dat zal best passen, maar dan moeten er nog wel drivers voor zijn.

[quote:01c348e02e="AppletjeEitje"]Ik denk echter niet dat ze er gewoon een PC moederbord in hebben gezet.[/quote:01c348e02e]

Waarom niet? Je kan er anders wel Windows op draaien!

[quote:08c020f231="Xserve"][quote:08c020f231="AppletjeEitje"]Ik denk echter niet dat ze er gewoon een PC moederbord in hebben gezet.[/quote:08c020f231]

Waarom niet? Je kan er anders wel Windows op draaien![/quote:08c020f231]

Tot het tegendeel bewezen is gaat het hier over een normaal PC moederbord van Intel dat misschien een paar andere condensators heeft. Zoals reeds bewezen is kan je er ook Windows op installeren. Nu is de hardware enkel bedoelt voor developers. De consumenten versies zullen in de toekomst wel beveiligingen bevatten hoor :slight_smile:

zoek de zeven verschillen :D

1 pot nat die computer sjit zzz

Dat er een 915G chipset in zat kon ik al raden... :-)

@ Quack

je mag ook een andere afbeelding laten weergeven hoor… :roll:

Ff kort samengevat. Ik ben nu al een lange tijd een fanatieke mac gebruiker samen met mijn collega's. Het was heerlijk om de mensen om me heen met een pc te horen zeuren dat ze de boel weer eens hebben moeten formateren. Dat zei ik altijd...goh...wat vervelend nou...dat heb ik nou nooit :P Maar sinds de keynote met de aankondiging van Intel ben ik nogal ongerust... Er zijn honderden artikelen over geplaats en telkens weer een andere insteek. Wanneer komt er duidelijkheid??

Kunnen we straks een hoop ellende verwachten of is dit juist de uitkomst en de slimste zet die apple ooit heeft gedaan??? :?

Wie heeft een idee?

Gr
Michel

Er is pas echt duidelijkheid als Apple zn bek opendoet. Tot dan is het chaos en verwarring van allemaal mensen die t denken te weten.

Ze zullen heus wel een eigen mobo maken voor de mac, miss zal hij qua design wel op een gewone Intel lijken, maar dat doen ze allemaal.

net als met de processor. Dat hij bij de presentatie wel op een Pent. 4 liep, maar ze zullen voor de mac toch echt wel een aparte productielijn opzetten. miss wel Intel A ( van :apple: :stuck_out_tongue: )

Nog andere leuke gedachten over wat t kan worden? 8)

[quote:5d79edc14d="roblemmen"]Er is pas echt duidelijkheid als Apple zn bek opendoet. Tot dan is het chaos en verwarring van allemaal mensen die t denken te weten.

Ze zullen heus wel een eigen mobo maken voor de mac, miss zal hij qua design wel op een gewone Intel lijken, maar dat doen ze allemaal.

net als met de processor. Dat hij bij de presentatie wel op een Pent. 4 liep, maar ze zullen voor de mac toch echt wel een aparte productielijn opzetten. miss wel Intel A ( van :apple: :stuck_out_tongue: )

Nog andere leuke gedachten over wat t kan worden? 8)[/quote:5d79edc14d]

denk niet dat ze een aparte apple lijn gaan opzetten. apple krijgt gewoon de processoren die ook in peecee’s zitten, alleen zijn de macs beveiligd (of beschermd, tis maar hoe je het ziet) tegen windows.

[quote:73dde9f875="Djmichel"]Ff kort samengevat. Ik ben nu al een lange tijd een fanatieke mac gebruiker samen met mijn collega's. Het was heerlijk om de mensen om me heen met een pc te horen zeuren dat ze de boel weer eens hebben moeten formateren. Dat zei ik altijd...goh...wat vervelend nou...dat heb ik nou nooit :P Maar sinds de keynote met de aankondiging van Intel ben ik nogal ongerust... Er zijn honderden artikelen over geplaats en telkens weer een andere insteek. Wanneer komt er duidelijkheid??

Kunnen we straks een hoop ellende verwachten of is dit juist de uitkomst en de slimste zet die apple ooit heeft gedaan??? :?

Wie heeft een idee?

Gr
Michel[/quote:73dde9f875]het os is toch gewoon hetzelfde? ik begrijp je niet zo goed eigenlijk…

[quote:5ee01e08ef="remcodb2"][quote:5ee01e08ef="roblemmen"]Er is pas echt duidelijkheid als Apple zn bek opendoet. Tot dan is het chaos en verwarring van allemaal mensen die t denken te weten.

Nog andere leuke gedachten over wat t kan worden? 8)[/quote:5ee01e08ef]

denk niet dat ze een aparte apple lijn gaan opzetten. apple krijgt gewoon de processoren die ook in peecee’s zitten, alleen zijn de macs beveiligd (of beschermd, tis maar hoe je het ziet) tegen windows.[/quote:5ee01e08ef]

ik bedoelde eigenlijk andersom, op de macs kan ws wel windows maar niet andersom

[quote:2c53c63be9="Djmichel"]Ff kort samengevat. Ik ben nu al een lange tijd een fanatieke mac gebruiker samen met mijn collega's. Het was heerlijk om de mensen om me heen met een pc te horen zeuren dat ze de boel weer eens hebben moeten formateren. Dat zei ik altijd...goh...wat vervelend nou...dat heb ik nou nooit :P Maar sinds de keynote met de aankondiging van Intel ben ik nogal ongerust... Er zijn honderden artikelen over geplaats en telkens weer een andere insteek. Wanneer komt er duidelijkheid??

Wie heeft een idee?

Gr
Michel[/quote:2c53c63be9]

Virussen e.d. worden geschreven omdat bepaalde lekken in bepaalde OS-en (nou ja, in ieder geval 1 :wink: ) daartoe uitnodigen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat de aanwezigheid van een Intel CPU wat dat betreft ernstige risico’s met zich meebrengt.