Intel x86 dus....

Ok, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik heb vooral het id dat m'n gloednieuwe iMac G5 nu een beetje doomed is en over een paar jaar te kampen krijgt met dingen als 'die features werken alleen op de iMac P4 ofzo'

Bovendien, betekent dit ook dat iedere windows-bak omgetoverd kan worden in een mac-machine? En wat moeten we daarvan denken?

Ik vond het mooi zoals het ging, maar ze zullen het wel met goede bedoelingen doen. Hopelijk snijden ze zichzelf niet in de vingers.

[quote:a9829085a5="Jolla"]Bovendien, betekent dit ook dat iedere windows-bak omgetoverd kan worden in een mac-machine? En wat moeten we daarvan denken?[/quote:a9829085a5]

weet ik nog niet zo, maar we zien wel. Ik zie het allicht rooskleurig!

mja mijn imac is al iets ouder (7 maand) maar ik denk dat de overstap op X86 zen voordelen heeft

Ik hoopte eigenlijk op iTanium...

Maar even een vraag uhhm ik heb nu een imac G3 en we willen binnen ongeveer 3 weken een imac G5 kopen. Is dat nu nog wel slim???

alvast bedankt Grzt Sam

Mijn powerbook is ook net nieuw, en eigenlijk wou ik hem nu verkopen als er intel procs in macs gingen zitten.

Echter, dit is niet zomaar ongeplend, alles ziet er degelijk geregeld uit. Emulatie beide kanten op, fat binaries, volgens mij is mijn powerbook nog ondersteund tot ie stuk is over een jaar of 3.

[quote:b71fc2f786="sammerman"]Maar even een vraag uhhm ik heb nu een imac G3 en we willen binnen ongeveer 3 weken een imac G5 kopen. Is dat nu nog wel slim???

alvast bedankt Grzt Sam[/quote:b71fc2f786]

Ik denk dat er veel meer mensen zijn die er zo over denken.

Nee er komt geen PB G5
Natuurlijk niet, er koomt gewoon een Apple design acer met Intel Centrino ha ha

Domme zet dus om zo lang nog te wachten met de nieuwe hardware.
Dat moet eigenlijk volgende maand al multiplatform in de winkel staan.

Kortom, de omzet van Apple sodemietert in elkaar en kan het voortbestaan in gevaar brengen.
Of ze verkopen net als IBM hun hardware aan een chinese fabrikant (Acer of zo)

[quote:f512eabb7a="sammerman"]Maar even een vraag uhhm ik heb nu een imac G3 en we willen binnen ongeveer 3 weken een imac G5 kopen. Is dat nu nog wel slim???

alvast bedankt Grzt Sam[/quote:f512eabb7a]

Natuurlijk, wees gerust dat Apple nu niet z’n PPC gebruikers als een baksteen laat vallen. De G5 blijft een pracht van een processor en zal nog wel enkele jaren verder kunnen. Trouwens wachten op een Intel iMac zou nog wel eens een tijdje kunnen duren.

[quote:24eee3feac="sammerman"]Maar even een vraag uhhm ik heb nu een imac G3 en we willen binnen ongeveer 3 weken een imac G5 kopen. Is dat nu nog wel slim???

alvast bedankt Grzt Sam[/quote:24eee3feac]
Ja, want die iMac G5 kan nog zeker 4 jaar mee. En al die tijd blijft 'ie door Apple ondersteund.
Dus heb je nu een nieuwe iMac nodig, gewoon kopen.

Leuk dat ie door apple wordt ondersteund, maar het zou fijn zijn als er ook nog andere software op komt.

Ik vind het erg jammer.

Mijn iMac staat net een week te snorren hier en ik heb nu het idee een achterhaald systeem gekocht te hebben. Over 2 jaar koop je dus gewoon een Lenovo met MacOSX… En dan heb ik hier een superdure, incompatible bak waar geen leverancier meer voor compileerd omdat fat binaries echt geen manier zijn om te werken. 'Ja, ’ zeg Jobs dan, ‘maar wij ondersteunen hem wel!’

Yuk!

[quote:b9306fbaba="macpro"][quote:b9306fbaba="sammerman"]Maar even een vraag uhhm ik heb nu een imac G3 en we willen binnen ongeveer 3 weken een imac G5 kopen. Is dat nu nog wel slim???

alvast bedankt Grzt Sam[/quote:b9306fbaba]
Ja, want die iMac G5 kan nog zeker 4 jaar mee. En al die tijd blijft 'ie door Apple ondersteund.
Dus heb je nu een nieuwe iMac nodig, gewoon kopen.[/quote:b9306fbaba]

Oke bedankt alle :slight_smile: en natuurlijk heb ik een nieuwe imac nodig :smiley:

Vanaf het moment dat die nieuw intel Mac's te koop zijn gaan er natuurlijk nog tijden overheen voordat er "in het veld" geen PPC mac's meer draaien. Dus qua software denk ik dat die nog wel een tijdje mee zullen gaan.

After Jobs' presentation, Apple Senior Vice President Phil Schiller addressed the issue of running Windows on Macs, saying there are no plans to sell or support Windows on an Intel-based Mac. "That doesn't preclude someone from running it on a Mac. They probably will," he said. "We won't do anything to preclude that."

However, Schiller said the company does not plan to let people run Mac OS X on other computer makers’ hardware. “We will not allow running Mac OS X on anything other than an Apple Mac,” he said.

hoppa dat was het enige wat belangrijk voor mij was.

[quote:7307cb8369="lowfi"]After Jobs' presentation, Apple Senior Vice President Phil Schiller addressed the issue of running Windows on Macs, saying there are no plans to sell or support Windows on an Intel-based Mac. "That doesn't preclude someone from running it on a Mac. They probably will," he said. "We won't do anything to preclude that."

However, Schiller said the company does not plan to let people run Mac OS X on other computer makers’ hardware. “We will not allow running Mac OS X on anything other than an Apple Mac,” he said.

hoppa dat was het enige wat belangrijk voor mij was.[/quote:7307cb8369]
Voor mij ook, heel mooi :slight_smile: :mrgreen:

Nieuwe Avatar

Ik zie het eerder vanuit een neutraal standpunt: we zien wel, ze hebben hun les wel getrokken uit het verleden, de switch naar de PPC.