Is het mogelijk om een interactieve pdf op een ipad te laten zien? Zo nee, bestaat er een andere manier om zoiets te laten zien op een ipad.
zie net dat het wel in Indesign moet kunnen, maar welke tool moet ik hier voor gebruiken om van een plaatje een knop te maken die verwijst naar een bepaalde pagina.
http://help.adobe.com/en_US/indesign/cs/using/WS14840753-3931-4e67-AEE6-3F2C2016CB4C.html
Super! en zo'n pdf werkt ook gewoon op een ipad?
pdf werkt helaas niet op de ipad. plaatjes verdwijnen als ik er een knop van maak.
Ik heb net even een test-PDF gemaakt.
En die werkt prima. Afbeeldingen (met hyperlinks) blijven gewoon staan en zijn nu actief.
of zit daar verschil in tussen een iphone en een ipad. want heb hem even uitgetest op een iphone omdat er even geen ipad in de buurt was:oops:
Nee, daar zit geen verschil in. Op mijn iPhone werkt het ook prima.
[img]/uploads/community/eb283852fc8629a5c584fc88e95d3329f6d9c9e1_0.png[/img]
In welke app bekijk je die pdf en wat voor interactieve elementen heb je erin gezet?
Hier ook met iBooks op de iPhone goede resultaten wat bookmarks en url's (zowel naar websites als e-mail) betreft. Mijn documenten zijn gemaakt in OpenOffice.org/LibreOffice.
in iBooks. Heb in InDesign knoppen van afbeeldingen gemaakt in de inhoudsopgave zodat als je er op klikt naar de desbetreffende pagina gaat.
Ik heb mijn scriptie in iBooks gezet en daar zit een hele mooie klikbare inhoudsopgave in die perfect werkt (iBooks herkend 'm ook als inhoudsopgave). Dat is alleen wel pure tekst, kan zijn dat iBooks het verhaal met klikbare plaatjes niet zo snapt. Ik heb het eens getest met de handleiding van mijn Bamboo tablet. Die heeft bovenaan navigatie (zijn ook plaatjes) die in Preview wel zonder problemen werkt maar in iBooks niet. De werking is daar nogal wisselvallig als in dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.
[quote=iep url=http://www.onemorething.nl/community/topic/interactieve-pdf-voor-op-een-ipad#post-2181722 time=1299620493].... kan zijn dat iBooks het verhaal met klikbare plaatjes niet zo snapt...[/quote]Vanuit InDesign snapt iBooks het in ieder geval prima.
Kan je er ook filmpjes etc in zetten?
Ik krijg op de Mac al geen Interactieve PDF met filmpje geëxporteerd.
Dus ik zou het je niet kunnen zeggen.
Hmm oke, het is mij wel gelukt om een PDF te exporteren met filmpje en afspelen op m'n mac.
Het probleem is alleen dat het filmpje niet op de iPad in iBooks werkt..
Enig idee welk bestandsformaat het beste zou kunnen zijn voor het filmpje?
Nee, geen idee. Ik krijg alleen in Acrobat een filmpje te zien, maar afspelen wil het sowieso niet.
Heb al enkele .m4v, .mp4's en .movs geprobeerd. Maar weinig succes.
Oke, erg jammer dit, heb me ook rot lopen zoeken hoe het moet, helaas zonder succes.. Terwijl het in Acrobat probleemloos werkt..
Thanks anyway!
wat doe ik hier verkeerd?
- ik maak in de inhoudsopgave van een leeg vlak een button
- ik maak op de desbetreffende pagina van een leeg vlak een bookmark
- ik link de button naar de bookmark
- ik exporteer het InDesign document als een interactieve pdf
- ik vink dit allemaal aan:
[img]/uploads/community/b8e00b784f7a4fc504c0fbd1273835db3ae48012_0.png[/img]
- en klik op ok
De InDesign Buttons blijken niet te werken niet iBooks.
Plaatjes met hyperlinks wel.
Doet ie het wel in Acrobat, bavkle?