interactieve portfolio cd rom?

ik weet dat mijn vraagje hiermss niet 100% juist staat maar dat had het in videobewerking en webontwikkeling ook niet geweest, ik vraag het hier omdat hier de meeste creatievelingen zitten die wrs wel een antwoord weten op mijn vraagje

ik zou voor mijn eindwerk en jury als student grafische vormgeving graag een interactieve cd-rom maken met al mijn werk van dit jaar erop, ik zou deze presentatie willen maken in flash. De bedoeling zou zijn vanaf je de cd rom in de computer steekt dat automatisch full screen deze presentatie begint af te spelen. Hoe kan ik dit juist werkende krijgen? Heeft er iemand wat tips alvorens ik eraan begin?

enkele dingen waar ik onzeker over ben …
-moeten die computers dan een flash player geinstalleerd hebben alvorens ze het kunnen afspelen? of kan ik het converteren naar een bestand dat allecomputers kunnen lezen zonder dat ze iets speciaal te hoeven installeren?
-kan dit wel dat het automatisch begint te spelen en is dit dan compatibel op zowel op mac als pc?

• hoe groot kan ik best mijn flash bestand maken zodat dit op full screen modus bij de meeste computers een mooi beeld geeft?

alvast erg bedankt, hopelijk komt hier wat reactie op.

ik doe multimedia vormgeving

en wij hebben toevallig een opdracht die erg op jou idee lijkt.

We moeten een portfolio maken op cd-rom, die automatisch begint af te spelen wanneer de cd-rom in de computer gestopt wordt.

Wij doen dit met macromedia director (waar je gewoon flash in kunt voegen).
Je kunt hier dus ook dingen instellen of hij voor windows of voor mac comptible enzo moet zijn

scherm is trouwens nog steeds 800x600

je kan met flash gewoon een bestand maken die vanzelf opstart het maak niet uit of het een .swf of iets anders je kan het zelfs met plaatjes doen

dit werkt met toast ik raad je aan om hem met toast te maken je kan hem dan zo maken dat ie werkt op een mac en pc ik maak regelmatig zulke cd’s met flash

ik zit nu helaas op een pc maar ik kom er morgen wel op terug voor een complete uitleg of iemand anders moet het nu goed uit kunnen leggen

hier staat ook een uitleg

http://www.roxio.com/en/support/kb/toast/ET60000033.jhtml
http://www.roxio.com/en/support/toast/articles_data.jhtml

ah dit wist ik nog niet :) thnx voor de tip

ik heb precies dezelfde opdracht net afgerond. Als je wil kan ik wel mijn fla bestand online zetten zodat je wat stukjes actionscript enzo kan pikken..... Mijn portfolio begint ook fullscreen enzo dus is wel handig voor je..... Je kan m alvast bekijken op mijn gallery.... Zie mijn onderschrift daarvoor! Mzzl

ik heb ook wel interesse in dat fla bestand!

oke ik ga m nu uploaden! Maar ik hoop wel dat je snel internet hebt want t bestand is 92 mb groot!!! t uploaden zal dus ook wel ff duren.... Heb geduld, ik post de link hier zodra ie klaar is!

superzz dankje!

en hier is ie dan:

http://s21.yousendit.com/d.aspx?id=05LS1WU4GV3UL2WIBN7JAST46D

enne alleen de code jatten he??! :stuck_out_tongue:

hej bedankt!!

ik ga misschien zelfs niet eens je code jatten :slight_smile:
ben gewoon geïnteresseerd hoe jij het allemaal gedaan hebt

is goed hoor! Maare die glow lijkt wat onhandig gedaan met action script maar t kan niet anders want als je er een button van maakt doet ie t niet.... heel vreemd, dus moest ik t oplossen met actionscript (wat ik overigens ook niet allemaal zelf heb bedacht...)

erg bedankt voor de reacties!

ik ga het morgen allemaal eens uitproberen!