Intern geheugen voor 10.3

Wil in het najaar 10.3 kopen, ja wie niet...

Ik heb een
iMac G3 met sleuf met 2 x 64MB sdram
iMac G4 Flatschreen met 1 x 256MB sdram en 1 slot vrij
iBook G3 wit met built-in 128MB en 1 slot vrij

Ik heb gelezen dat minimaal 512MB en lekkerder meer dan 768MB nodig is voor onze Panther

Moet ik nou overal 512MB inzetten (vrij kostbaar) of kan ik bijvoorbeeld die 256MB gebruiken in de iMacG3?? Of past dat niet en moet ik diep in de buidel tasten voor 4 512MB modules?

Panther heeft niet meer geheugen dan Jaguar nodig, maar hoe meer geheugen je hebt, hoe soepeler je systeem zal lopen. Mac OS X kan wel wat geheugen gebruiken, en zeker je applicaties!

[quote:f7313aa13e="boekeloo"]iMac G3 met sleuf met 2 x 64MB sdram iMac G4 Flatschreen met 1 x 256MB sdram en 1 slot vrij iBook G3 wit met built-in 128MB en 1 slot vrij[/quote:f7313aa13e]

Koop voor elke Mac een 512 Mb module.
In de iMac G3 moet je dan één 64 Mb module opofferen.

Deze configuraties heb ik hier ook draaien onder OS X 10.2 en dat werkt prima.
Totale kosten ongeveer 350 Euro.

Probeer geen geld te sparen door 256 Mb modules te kopen.
Want over een tijdje wil je toch meer geheugen en dan moet je die 256 Mb modules alsnog eruit gooien en 512 Mb modules erin stoppen.
Dat is pure kapitaalvernietiging.

dank voor de adviezen

Ik begrijp dat de 512M’s bij MailaMac €89 kosten.

Groetjes en nogmaals dank.

bij machouse €119 en 139 nogal een verschil wellinswaar met inbouwen erbij.......

wat is wijsheid…

Zelf inbouwen kan makkelijk. Bij de iMac G3 heb je een klepje dat je even weg moet halen. Bij de iBook moet je even het toetsenbord verwijderen. Bij de iMac G4 heb je wel iets meer werk, want daar moet de onderkant worden verwijderd.

Maar zelfs als je 1,5 linkerhand hebt lukt dat nog wel. :stuck_out_tongue:

Vind je het toch een beetje griezelig, dan moet je het laten inbouwen.

Helemaal gelukt, dankzij jullie steun, heb ik het gedaan. Geen probleem. 'n paar quicktime filmpjes van apple waren ook handig. Geheugen van Mail a Mac. Ik ben klaar voor 10.3

Einde verhaal

[quote:87c98e3852="boekeloo"]Ik ben klaar voor 10.3[/quote:87c98e3852]

heb je hem al? :wink:

Weet iemand waarom Apple het zich dan permitteert om standaard amper 128MB in de nieuwe E-MAC Combo te plaatsen? Het kan een verkoopstechniek zijn om geheugen bij te verkopen, maar lopen ze niet het risico dat Panther helemaal in de fout gaat? (zijn op 't werk van plan enkele van deze toestellen aan te schaffen)

Aan HS-l ( een echte naam zou handig zijn, toch niets te verbergen :-))

Deze morgen ook sneew hier in Brugge :o

Prettig toch: de dag dat panther er kwam sneeuwde het…

[quote:47b89957d3="artwprjct"]Aan HS-l ( een echte naam zou handig zijn, toch niets te verbergen :-))[/quote:47b89957d3]

artwprjct,…

en als je mijn echte naam wil weten dan kijk je toch op mijn site…
als je op homepage onder deze post (dus niet in signature klikt,… dan zie je misschien meer,… en dan zie je ook dat het meer een echte naam is dan het lijkt!!! :D)

Nee ik heb hem nog niet. Moest gisteravond werken en vandaag ook. Shit :cry: Morgen een verpeste zondag en dan maar maandag naar woerden rijden....

Sorry HS-L :sealed: