intern netwerksnelheid

Ik heb een intern netwerk met Gigabitrouter en een iMac, een mac mini en een externe HD-schijf voor timemachine.
Nu heb ik (ineens??) grote moeite om de timemachine schijf aan te sturen.
De schijf hangt aan de iMac (bedraad) en het bedrade netwerk heeft op ca. 20meter een cat5E aansluiting op de mini.
Ik heb de TMschijf opnieuw gewist en de back-up van de iMac verloopt vlekkeloos maar de mini geeft een uitermate traag beeld te zien.
Permissies van alle schijven hersteld, etc, etc, maar niks helpt de snelheid te verhogen.
Ik heb nu een map van 140Gb lopen (kopieren naar de TMschijf).

[img]/uploads/community/f1de810649367e7d819b46e0840ed78560be0ce0_0.png[/img]

Als ik echter Timemachine het werk laat doen geeft hij aan dat het backuppen van dezelfde 140Gb ca. 24uur vraagt. Alleen al het scherm met "Reservekopie voorbereiden" staat nu al een kwartier te draaien.
Verder geeft TM soms deze foutmelding:

[img]/uploads/community/45996b63f679381f19a540a1d6f488fcc7b9552a_0.png[/img]

Heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Tot voor kort werkte alles volgens mij naar behoren....

Welk OS heb je? Er was een probleem met een Lion opdate die de performance van TM dramatisch verslechterde. Enkele dagen later kwam daar een patch van een paar MB voor uit.

Ik gebruik de meest recente versie van Mountain Lion

Tijdens het "Reservekopie voorbereiden" (duurt nu al 25 min!!), heb ik dit in de activiteitenweergave gevonden:

[img]/uploads/community/374088ebc6d39819ce32842fa99ee3c5649a7ce3_0.png[/img]

Is toch geen beste performance zou ik denken, toch?
Verder werkt het op mijn iMac met hetzelfde ML en hetzelfde netwerk wel perfect.
Hij geeft nu aan dat de 165Gb over ongeveer 5 dagen klaar is!!!
De "verzonden gegevens/sec." Geeft 90 Kb/sec. aan!!!
Terwijl dat bij het kopiëren, zelfde schijven en zelfde netwerk, 28Mb was.

Kan ik ergens TM opnieuw downloaden en apart opnieuw installeren?

het probleem zit niet in TM, maar in de sparsebundle.
die kun je door TM laten controleren.
als je het icoontje in de bovenbalk aanwijst en dan de option-toets indrukt, kun je controleren kiezen.

Ik denk iets gevonden te hebben.

Ik heb de TM-schijf rechtstreeks aan de mini gehangen (zat eerst aan de iMac), de .timemachine.plst files verwijderd, TM opnieuw gestart en nu geeft hij aan in 4 uur klaar te zijn met de 160 Gb. Hoe dat rijmt met de lage performance nu, begrijp ik dan weer niet.

Ik moet het waarschijnlijk dus toch in de bekabeling van het netwerk zoeken, hoe gek dat ook lijkt. Immers kopiëren ging wel redelijk snel en tot voor kort werkte alles OK.

Of heeft iemand nog een ide

Heb je fred44nl's suggestie wel geprobeerd?

De suggestie heb ik uitgevoerd.
De controle is uitgevoerd maar ik zie geen enkele melding van de resultaten van die controle.
Of is het zo, "Geen bericht, goed bericht"?

Bestaat het probleem nog, na de controle?

Er wordt nu in elk geval wel een back-up met TM gemaakt, wel nog erg traag, maar het werkt in elk geval....