Interne CD driver wordt niet meer herkend, wat nu?

Hier setup: G4/800 mHz, 10.3.9.

Maandag was systeem compleet gecrashed, dus herinstallatie gedaan, ja, het klinkt windows, maar goed. Daarna verschillende keren kernel panics gehad. En nu vanmorgen een cdtje ingedaan en toen liep systeem opeens weer vast bij illustrator. Herstart dus, volgens Toast is er geen cd-recorder gevonden… :?

Muis ingedrukt houden bij volgende herstart had geen zin, want toen verscheen het apple logo niet en bleef scherm grijs. Schijfpermisses herstellen had ook al geen zin.

Weet iemand oplossing om die cd eruit te krijgen en hem weer werkend te krijgen binnen het systeem?

CD eruit: Muisknop ingedrukt houden bij het opstarten.

[quote:772b0fdfe1="Kyokushinkai"]CD eruit: Muisknop ingedrukt houden bij het opstarten.[/quote:772b0fdfe1]

[quote:772b0fdfe1=“Susanne”]Muis ingedrukt houden bij volgende herstart had geen zin, want toen verscheen het apple logo niet en bleef scherm grijs. Schijfpermisses herstellen had ook al geen zin. [/quote:772b0fdfe1]

Opstarten in open firmware: opstarten met alt+apple+O+F ingedrukt, vervolgens intikken eject cd, enter, macboot intikken.

[quote:2d7012cbcb="Susanne"][quote:2d7012cbcb="Kyokushinkai"]CD eruit: Muisknop ingedrukt houden bij het opstarten.[/quote:2d7012cbcb]

[quote:2d7012cbcb=“Susanne”]Muis ingedrukt houden bij volgende herstart had geen zin, want toen verscheen het apple logo niet en bleef scherm grijs. Schijfpermisses herstellen had ook al geen zin. [/quote:2d7012cbcb][/quote:2d7012cbcb]

Ach ja, dom van me :oops:
Ik heb er gewoon overheen gelezen.

[quote:233d5f2f1f="passenger"]Opstarten in open firmware: opstarten met alt+apple+O+F ingedrukt, vervolgens intikken eject cd, enter, macboot intikken.[/quote:233d5f2f1f]

Dank je !!! :smiley:

@ Kyokushinkai: Geeft niks, ik lees ook vaak te snel! :lol: