interne superdrive kan geen cd-rw wissen??

Ik heb een iMac g4 20 inch als ik eerder gebrande cd-rw's wil wissen met het schijfhulpprogramma of met toast worden deze schijven niet herkend als cd-rw, maar als niet beschrijfbare cd-rom. Weet iemand misschien hoe dit kan en waar dit aan ligt?

Het is zowel bij schijven die op mijn vorige mac gebrand zijn als bij schijven die ik recent gebrand heb op deze mac met de superdrive. En ja, ik weet zeker dat het cd-rw’s zijn.

Ik kan je niets anders zeggen dan dat het met de CD-RW's op mijn iMac met Superdrive wèl lukt.

Ik snap alleen nog steeds niet waarom iemand dit wil doen. Het kost je een rottijd om die dingen te wissen, ze zijn een stukje duurder en wat kost een ordinaire CD-R tegenwoordig nog. Ik koop die dingen voor minder dan 25 cent.

Wil ik een nieuwe CD dan kieper ik de oude gewoon weg.

Ach ja ik vind het dan gewoon zonde om ze weg te gooien, want het zijn rewritables, weetjewel, ik heb er een paar liggen en dan irriteert het me dat het niet werkt. Maar je hebt ws gelijk, kan beter een nieuwe pakken.

Net heb ik er een gewist op mijn oude iMac 400 SE, met toast. Duurt een uur, vervolgens is ie niet meer leesbaar en wordt ie door beide computers er meteen weer uitgegooid…
Maakt niet uit maar toch, raar. Ik wil gewoon altijd dat alles werkt. Haha.
Anyway, thnx.

Lijkt er dus eerder op dat die rewritables niet helemaal 100% meer zijn... :?

Scherpe analyse.

precies... en dat nog na middernacht... :D

[quote:8679f2cb1b="KarelWillem"]Het kost je een rottijd om die dingen te wissen, ze zijn een stukje duurder en wat kost een ordinaire CD-R tegenwoordig nog.[/quote:8679f2cb1b]

Ik vind rewritables persoonlijk erg handig om een beetje te experimenteren met iDVD. FF snel fikken, kijken hoe het er op een 100 Hz breedbeeld uitziet en weer opnieuw proberen… dat lang formatteren valt onder Toast ook wel mee.