Internet afhankelijk van welke computer aanstaat ???? Help!

Vreemd probleem waar ik zomaar opeens vandaag las van kreeg (ik zal wel weer ergens met mijn tengels aan hebben gezeten waar ik af moest blijven maar toch)

Wanneer mijn g4 aan de router hangt heb ik op deze machiene fijn internet, maar alle andere computers in huis niet, als ik mijn de kabel van mijn g4 uit de router trek doen alle andere computers het wel

Kan iemand mij helpen met dit probleem

BVD Marick

[quote:49ad7c8146="marick"]Wanneer mijn g4 aan de router hangt heb ik op deze machiene fijn internet, maar alle andere computers in huis niet, als ik mijn de kabel van mijn g4 uit de router trek doen alle andere computers het wel...[/quote:49ad7c8146]

Twee mogelijkheden die me zo snel even te binnen schieten; 1. het is geen router maar een hub en je hebt een provider die niet meer dan één computer toelaat op dezelfde verbinding. Niet dat ik je kennis in twijfel wil trekken, maar je moet eens weten hoe vaak ik mensen over hun router heb horen praten terwijl het gewoon een hub was. 2. Je hebt een router die niet kan switchen tussen 10 en 100 Mbps ethernet en de Mac en PC gebruiken verschillende snelheden?

Dit is wat ik zo even kan bedenken… Geef anders even iets meer specifieke informatie over hoe alles is aangesloten.