internet blijft regelmatig hangen!

Tegenwoordig zit Safari regelmatig vast op heel rare tijden, bijvoorbeeld als ik van tabblad wil verwisselen of zelfs een keer gehad dat hij vast zat tijdens dat ik een woord in google wilde typen. Heb hetzelfde probleem met mozilla. Waaraan ligt dit?

Wat voor Mac heb je precies?
En hoeveel RAM (geheugen) zit daarin?
Wat gebeurt er als ie 'vastzit'? Sluiten de browsers af of wat gebeurt er?
Hoelang komt het al voor?

Ik heb een Macbook Pro, geheugen 4 gig,

Als hij vastzit dan komt het balletje ( het icoontje van het laden) tevoorschijn en dan kan ik niets meer doen met de browser. Maar met alle andere programma's kan ik nog wel werken. Het komt nu 2 of 3 weken voor.
Ik moet ook wel zeggen dat ik bootcamp op mijn laptop heb staan...

Bootcamp heeft er niets mee te maken. Eerst moeten we een aantal andere dingen nalopen.
Heb je sindsdien iets geïnstalleerd?
Heb je Safari al eens opnieuw ingesteld? (via 'Safari'>''Stel Safari opnieuw in...'')
Kijk eens in de Console (Programma's/Hulpprogramma's) of je iets ziet nadat je een soort vastloper heb gehad.
Misschien komen we er zo achter, anders heb ik nog wel meer tips.
En welke OS-versie draai je? Leopard of Snow Leopard?:smile:

Ik draai Snow Leopard!
Heb Safari opnieuw ingesteld en heb het probleem direct opnieuw gehad.

<Error>: unknown error code: invalid context

Dit ben ik tegengekomen in die console, maar kan er zelf niets uit afleiden...

Dan zal ik eerst even moet Googlen hierop, want dat is toch vreemd.
Ik laat morgenavond even wat meer weten.
Anderen misschien nog tips?:slant:

[quote=MacLawrence url=http://www.onemorething.nl/community/topic/internet-blijft-regelmatig-hangen#post-1972041 time=1275225968]Tegenwoordig zit Safari regelmatig vast op heel rare tijden, bijvoorbeeld als ik van tabblad wil verwisselen of zelfs een keer gehad dat hij vast zat tijdens dat ik een woord in google wilde typen. Heb hetzelfde probleem met mozilla. Waaraan ligt dit?[/quote]
Op het ogenblik werk ik weinig met Safari, maar ik ken het probleem, omdat ik er met FireFox ook last van heb (reageert erg traag op klikken, toetsen en ander UI zaken. Dit trad voornamelijk op na versie 3 van FF, maar ook versie 3 zelf is hier niet snel, en ik werk nu nog op een G5 PowerMac 2 maal 2 GHz met 10.5.8 en 2GB. Een wereld van verschil met de TS maar het zelfde probleem. Lijk mij dus iets fundamenteels dat er mis is met browsers of de gebruikte plug-ins of resources.

Dit heb ik ook gehad, ik heb alle plugins verwijderd en sommige weer opnieuw geinstalleerd. en het werkt weer soepel.

het was meer met de java, dacht ik.

http://www.onemorething.nl/community/topic/safari-crasht-te-vaak#post-1966469

Ik heb er ook last van dat Safari met regelmaat vastloopt op een MBP 17 inch 4 gh interngeheugen HD 350 Gig 7200 toeren werk nu met Chrome gaat als een sneltrein geen vast lopers.