Internet connect probleempje..

Een probleempje.. Het gaat om een iMac (slot loading 500mhz). Als ik de mac opstart maakt hij ook altijd automatisch verbinding met internet, maar.. ik krijg nu een pop-up met "Internet Connect - The selected communication device does not exist. Please verify your settings and try again." Ik kan wel gewoon handmatig contact met internet maken.. Wat kan ik hieraan doen? (Ik heb een externe modem ADSL Speedtouch.)

Niemand die me hiermee kan helpen?... :(

Systeemvoorkeuren -> Netwerk even nalopen...

Gebruik je dhcp? dan heb je internet-connect niet nodig. :?

Netwerk nalopen.. tja, het staat ingesteld zoals het altijd was en ik heb voorheen nooit problemen gehad. Als ik handmatig "connect" doe werkt het wel.. Ik zou al een beetje opweg zijn als ik wist hoe ik die automatische internet connect uitgezet krijg.. Dan doe ik het wel handmatig, zonder dat ik steeds bij het opstarten een pop-up krijg.

Internet connect wordt alleen gebruikt bij Airport, Modem, PPPoE en VPN verbindingen. Je speedtouch ADSL is toch via ethernet met je mac verbonden en gebruikt DHCP? In dat geval zou je ook zonder te connecten gewoon moeten kunnen internetten.

Probeer ander eens iets meer te vertellen over de configuratie.

Ik weet hier eerlijk heel weinig van af. Extern staat dus die speedtouch adsl op de mac aangesloten en die gaat dan weer in zo'n sitecom kastje. Als ik "network'" in preferences kies krijg ik het veldje ppp. TCP/IP/Proxies/modem. Om het laatste te nemen, de "modem" daar heb ik 'm op "Speedtouch usb modem" geselecteerd (uit een waslijst van modems). Bij TCP/IP heb ik "configure" op "Using PPP" ingesteld, en bij PPP de gebruikelijke instellingen. Ik weet niet wat ik moet veranderen, ben een absolute leek. Heb je er wat aan?