Internet Explorer doet et niet meer..

Gisteravond zette ik (als altijd) mijn G4 met 10.2.6 aan en wilde ik met Internet Explorer 5.2 het internet op.. Om een of andere reden knaltie er meteen uit! :evil: Naar mijn idee is er nix veranderd aan instellingen of wat dan ook..

Vanochtend nog even een update eroverheen gegooid, maar nog steeds nix…

Wat isser aan de hand?
Anybody?

Ik zou niet weten wat er aan de hand is maar ik adviseer Safari: http://www.apple.com/safari/

Je zou misschien IE prefs weg kunnen gooien of de cache enzo

Wij hebben hier het gevoel dat Ie. sinds de installatie van Safari hele gekke dingen doet. Misschien bewust bugs geplaatst door safari?

If [Safari] installed Then Ie. [gekke dingen doen]

IE heeft altijd al rare dingen gedaan ook zonder Safari. Ben blij dat ik er vanaf ben.

[quote:9d86136333="Jør"]Wij hebben hier het gevoel dat Ie. sinds de installatie van Safari hele gekke dingen doet. Misschien bewust bugs geplaatst door safari?

If [Safari] installed Then Ie. [gekke dingen doen][/quote:9d86136333]

hehe, zou slim zijn… ben inmiddels wel al overgestapt op Safari, dus het lukt aardig :slight_smile:

kan best, maar bij mij in ieder geval niet. Safari erop, IE eraf, zo simpel was het, en daarvoor liep IE bij mij ook al vast. Op de een of andere manier heeft IE helemaal niks, en tis nog lelijk ook maar Safari is idd een aanrader

Nou, dat klinkt allemaal net iets te simpel. IE doet het bij mij nog prima, ondanks de nieuwe Safari. En zolang Safari de Girotel-codes nog steeds niet kan onthouden (en dat is niet de enige tekortkoming) is het m.i. een mooie maar toch nog een tikje kreupele browser.

IE afkraken omdat het een Microsoft produkt is, vind ik wat al te gemakkelijk en flauw.

Safari, al dan niet in combinatie met Camino, maakt IE gebruik inderdaad zo goed als overbodig, maar nog niet altijd, wat mij betreft.

Lelijk vind ik het zeker niet. Je ziet dat de makers hun best hebben gedaan de stijl ervan aan te passen aan de overige Mac software. Hoewel bij gebruik blijkt dat het niet helemaal is afgestemd op MacOSX, zoals bij mini-maximaliseren, waarbij het zich niet aanpast aan het doc.
Zowel Safari als Camino (Chimera) waren van meet af aan ook stabieler en sneller, dus was hun komst zeker geen overbodige luxe.
Maar IE heeft toch naar behoren z’n dienst bewezen (en soms nog), ook al voldeed het niet altijd volgens de meeste Mac-ers.

hebben we het hier over hetzelfde, of zit jij in een andere discussie?

't was m.n. een reaktie op de kritiek op IE hierboven.

Ik werk nu dus bijna een week met Safari, noodgedwongen omdat IE het niet meer doet. Na alee goede reacties op Safari (en het feit dat het van Apple is) moest ik wel!

Maar ik ben er absoluut niet tevreden over! Ik heb meteen de laatste versie gedownload… maar vaak doen de links het plotseling niet meer… buttons die je niet aan kan klikken… fotos in forums die Safari niet weergeeft (bv: www.fok.nl)…
en hij laat verschillende sites niet goed of helemaal niet zien…

Ligt dit nou aan mij? of moet ik bepaalde instellingen veranderen?
What do I do?

Alvast bedankt :slight_smile:

Wat safari betreft, het is een goed begin maar alles behalve af! Ik heb ook veel te vaak sites die niet goed werken in safari, tot nu toe bekijk ik vooral de macsites zoals deze in safari en dingen opzoeken met google gaat ook heel handig maar voorlopig blijft Camino no even mijn favo!

Als je de plus en minpunten van zowel Camino als Safari eenmaal goed kent, kunnen ze elkaar prima aanvullen. Met Youpi Key is het een kwestie van een (functie)toets inklikken, om zo nodig te switchen van de ene naar de andere browser. Gaat het om bepaalde aan microsoft gerelateerde sites, of software die door (eén van) beide niet ondersteund wordt, dan pas schakel ik IE in.

Safari is stabieler en misschien iets sneller dan Camino, maar de laatste is vooralsnog wat accurater en vollediger, kan meer sites aan ook. Hoewel Safari ook wel weer toepassingen heeft die Camino ontbeert (spellingscontrole en autofill bijvoorbeeld).

Het is waar dat ik Apple-freak ben en daardoor niet geheel objectief oordeel maar Safari vind ik echt prima. En dit is nog maar de beta! Een hele enkele keer pak ik Mozilla nog eens of Chimera. Laatst moest ik nog één keertje met exploiter. Maar ik moest het virtuele stof eraf blazen. 999 van de 1000 webpagina's die ik op mijn scherm krijg, zijn met Safari geladen. Als het niet meer is.

Ik zou zeggen verwijder de map explorer en het document .com.microsoft.explorer.plist onder /users/gebruikersnaam/library/preferences

Verder begrijp ik niet waarom iedereen last heeft van internet explorer of een ander webbrowser [b:53e1fc178c]naast[/b:53e1fc178c] safari. Ik heb internet explorer, safari en icab op m’n ibook staan en totaal geen problemen!
Verder heb ik ook nooit problemen gehad met updates of zo iets, misschien verkl&*en jullie je systeem zo erg. Zelf houd m’n systeem vrij schoon, door bijvoorbeeld geen X11 of andere vreemde programmaatjes te gebruiken (om crons aan te zetten of je cache te legen). Sinds os x hebben we daar de terminal toch voor?

[quote:53e1fc178c=“Delay”]Gisteravond zette ik (als altijd) mijn G4 met 10.2.6 aan en wilde ik met Internet Explorer 5.2 het internet op…
Om een of andere reden knaltie er meteen uit! :evil:
Naar mijn idee is er nix veranderd aan instellingen of wat dan ook…

Vanochtend nog even een update eroverheen gegooid, maar nog steeds nix…

Wat isser aan de hand?
Anybody?[/quote:53e1fc178c]

Ik heb geen last van andere browsers. Ik heb een mapje met aliassen van browsers in mijn dock staan:

[img:9e78ee0270]http://www.markdorlas.nu/macosxplaatjes/browsers.gif[/img:9e78ee0270]

Ik heb alleen mijn voorkeur. That’s all :wink: