Internet Explorer op Mac Book Pro

Een vriend van mij heeft sinds deze week een mac book pro. Hij gebruikt voor zijn job een internettoepassing (online programma). Dat wil echter niet werken in Safari of Firefox. Blijkbaar moet je dit draaien met Internet Explorer.

Mijn vraag:
Hoe installeer je Internet Explorer op die macbook pro? Is dit gewoon surfen naar http://www.microsoft.com/netherlands/windows/ie/downloads/default.mspx
en dit installeren?
Ik denk van niet

Wie vertelt me hoe het wel moet?
Ik zou graag mijn beginnende mac-maat direct correcte informatie bezorgen…

Alvast bedankt

IE voor de mac bestaat niet meer. De oude versie zal nog wel te downloaden zijn ergens. Beter installeert hij Windows op een parte partitie op de MacBook en bekijkt hij die ene site op de IE van Windows.

Ik weet ondertussen dan IE voor mac niet meer bestaat.

Ik las echter op een site http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815596/contentid=62077
dat je voor je een windows-programma kunt installeren, eerst windows xp met licentie moet installeren, dan nog bootcamp en dan…
Klopt dat?

Kan iemand me beter uitleggen hoe die stappen in zijn werk gaan: aparte partitie? …

thx

Koop / gebruik een oude licentie van je windows .. dat is de enige manier om windows te draaien en dus ook de nieuwste (en blijkbaar niet gebuggede) IE 7.0

Als ik het goed begrijp zijn er verschillende mogelijkheden:

1. Je installeert Parallels Desktop. Dan installeer je Windows daarbij? Maar hoe en waar? Zo kun je lustig in mac os systeem werken en als je dan op IE wil, laat je parallel desktop draaien en je kunt met je programma werken op IE

2. Je installeert Bootcamp. Windows installeer je dan op aparte partitie. Als je naar IE wil, dan moet je je mac heropstarten en kiezen voor de Windows-partitie. Daar doe je dan je windows-dingen

Optie 1 lijkt me aantrekkelijker, omdat het slechts IE explorer betreft en nog één windowsprogramma.

Wat denken jullie

Draait het ook niet wanneer je browser faket dat het IE is? In Opera kun je dit makkelijk testen.

Ik had een oude IE versie gevonden voor mac, maar.... Ik had ook een mail gezonden naar de makers van het online programma en zij vertelden: "De software werkt momenteel uitsluitend met Microsoft Internet Explorer, minimaal versie 6.0."

Dus het heeft geen zin, aangezien de IE for mac versies maar gaan tot 5.2.3.

Dedju!

Dan blijft enkel Parallels Desktop over als oplossing… Maar er is weer een maar:
“Er wordt gewerkt aan een nieuwe versie die wel compatibel is met Safari en Firefox. Die versie zou er zijn in februari”.

Dus de overbrugging van twee maanden, dat moet lukken.

Voor dat ander programma zal Parallel alsnog nodig zijn. Maar dan hoef je niet op internet in Parallel, dat verhoogt dan wel de veiligheid.

Ik ben vrij zeker dat er een plug-in oid bestaat voor Firefox die waarmee het volgens de IE codes en regels werkt. Dit zou zijn voor webdevelopers die zo geen Windows en/of IE nodig mee hadden

[quote:71a4c3b71a="benito"]1. Je installeert Parallels Desktop. Dan installeer je Windows daarbij?[/quote:71a4c3b71a] Ja.

[quote:71a4c3b71a=“benito”]Maar hoe en waar?[/quote:71a4c3b71a]
Door eerst in Parallels een virtuele PC aan te maken, dan de Windows-installatie-CD in de drive van de Mac te stoppen, en die virtuele PC op te starten. De virtuele PC neemt dan de drive over, de Windowsinstallatie zal als het goed is vanzelf beginnen en Windows komt op de virtuele PC te staan.

[quote:71a4c3b71a=“benito”] Zo kun je lustig in mac os systeem werken en als je dan op IE wil, laat je parallel desktop draaien en je kunt met je programma werken op IE[/quote:71a4c3b71a]
Precies. Dit werkt perfect, zeker als je er Parallels Tools naastzet zodat het automatisch het muispijltje overneemt en zo (anders moet je eerst in je Windows-venster klikken).

[quote:71a4c3b71a=“benito”]2. Je installeert Bootcamp. Windows installeer je dan op aparte partitie. Als je naar IE wil, dan moet je je mac heropstarten en kiezen voor de Windows-partitie.[/quote:71a4c3b71a]
Wederom goed, voor zover ik weet.

[quote:71a4c3b71a=“benito”]Wat denken jullie[/quote:71a4c3b71a]
Ik denk dat Parallels de makkelijkste optie is. Ook omdat Boot Camp (voor zover ik weet, want ik gebruik het zelf niet) het alleen doet met Windows XP Service Pack 2, terwijl ik onder Parallels op m’n MacBook zonder problemen de originele Windows XP draai. Maar of dat een punt is hangt natuurlijk af van of je al een Windows-CD’tje hebt liggen of niet :slight_smile: