Internet Explorer wil niet meer starten

Bij een vriend wil Internet Explorer niet meer starten. Net nadat het scherm geladen wordt knalt ie eruit. Ik heb uiteraard meteen de permissies hersteld en zelfs de laatste versie gedownload maar het mag niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft Panther op een iMac 800 flatpanel

Heb je de preferences al een keer weggegooid? Ik noem maar een optie.....

Euh IE wil niet starten is toch niet erg?..... :P

Gebruik gewoon Safari.
Je kan ook via zoekfunctie alles wat er op de mac staat en dan verband heeft met IE weggoien en dan op nieuw installeren.

[quote:3ea02eab2e="gerror"]Bij een vriend wil Internet Explorer niet meer starten. Net nadat het scherm geladen wordt knalt ie eruit. Ik heb uiteraard meteen de permissies hersteld en zelfs de laatste versie gedownload maar het mag niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft Panther op een iMac 800 flatpanel[/quote:3ea02eab2e]

denk idd je preferences wegknallen, trouwens… fijne avatar uit 1 van mijn all-time favorite films… :wink:

Ik heb hem net ge-emaild en ik denk dat dit het wel zal doen.

[quote:e0eb65236b]trouwens… fijne avatar uit 1 van mijn all-time favorite films…[/quote:e0eb65236b]
Ook 1 van mijn all time favorite films. De avatar really ties the forum together :slight_smile:

[quote:89e42e1b0c="gerror"]Bij een vriend wil Internet Explorer niet meer starten.[/quote:89e42e1b0c]

Eindelijk gerechtigheid…

Gewoon safari gebruiken

HENK

ps Ik weet ook wel dat je helaas helaas soms niet om exploder heen kunt…

~/Library/Preferences/Explorer wissen (daar worden favorieten, cache, scrapbook, etc. bewaard). Zorg dat je er een backup van maakt anders ben je de favorieten kwijt. Waarschijnlijk zit er een corrupt bestand tussen.

Als je recent een plug-in hebt geïnstalleerd kan je deze proberen te verwijderen, dit kan ook een oorzaak zijn.

M'n vriend heeft de pref weggegooid maar helaas zonder resultaat. Om het probleem al een beetje behandelbaar te maken, weet iemand hoe je kunt instellen dat je, als je een link opent in Mail, automatisch Safari start ipv Explorer? Kan niks vinden in de voorkeuren van Mail.

Zit in Safari voorkeuren. Begrijpe wie kan... Ik heb om alle internet gerelateerde configuratie het PrefPane [b:83660f5b6f][url=http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/]RCDefaultApps[/url][/b:83660f5b6f] geïnstalleerd. Alles netjes bij de hand zoals vroeger in Mac OS 9 Internet Config.

[quote:909d3ca64b="gerror"]Bij een vriend wil Internet Explorer niet meer starten. Net nadat het scherm geladen wordt knalt ie eruit. Ik heb uiteraard meteen de permissies hersteld en zelfs de laatste versie gedownload maar het mag niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft Panther op een iMac 800 flatpanel[/quote:909d3ca64b]

Lijkt me een prachtige moment om Safari te gaan gebruiken en nooit meer terug te kijken :wink:

S.

[quote:3c0c460c5b="stefan.arentz"][quote:3c0c460c5b="gerror"]Bij een vriend wil Internet Explorer niet meer starten. Net nadat het scherm geladen wordt knalt ie eruit. Ik heb uiteraard meteen de permissies hersteld en zelfs de laatste versie gedownload maar het mag niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij heeft Panther op een iMac 800 flatpanel[/quote:3c0c460c5b]

Lijkt me een prachtige moment om Safari te gaan gebruiken en nooit meer terug te kijken :wink:

S.[/quote:3c0c460c5b]

Het is allemaal heel leuk bedoeld hoor, die opmerkingen om Internet explorer niet meer te gebruiken, maar wel een beetje kortzichtig. Er zijn altijd nl websites die je niet goed met Safari kunt bekijken en juist wel met Explorer.

Tijd geleden hadden we hier een website die wel met explorer onder windows 2000 te zien was en niet met explorer onder macos. Dus zo ontzettend compatible is die macversie toch ook niet. (zou me niets verbazen als het gewoon de geripte solaris versie is.) Safarie ging prima. Maar totaal heb ik explorer de laatste 4 maanden toch wel 1 keer gebruikt om een pagina te bekijken die inderdaad niet met safarie te zien was. :)

[quote:08721dd730="gerror"][Het is allemaal heel leuk bedoeld hoor, die opmerkingen om Internet explorer niet meer te gebruiken, maar wel een beetje kortzichtig. Er zijn altijd nl websites die je niet goed met Safari kunt bekijken en juist wel met Explorer.[/quote:08721dd730]

Toch zit er wel wat in… Maar gebruik dan de veel snellere en voor de W3C betrouwbaardere Safari od Mozilla als standaard-browser en trek Exploder alleen uit het stof als dat moet.

Probleem met Explorer is wel dat er geen updates meer voor geschreven worden en dat het dus vanzelf een overjarig product wordt.

Laatste tip: gooi ook de temp files weg

/Users/usermap:Library:Preferences:Explorer Control

En je caches

Users:usermap:Library:Preferences:Explorer
Users:usermap:Library:Preferences:MS Internet Cache

Ik ben het helemaal met je eens en ik kan de laatste keer dat ik Explorer zelf nodig te had ook niet meer heugen. Maar er zal net 1 website zijn die je nodig hebt voor je studie of werk. Kun je wel allerlei andere browsers gaan proberen buiten Safari maar Explorer moet het gewoon doen. Maar bedankt voor de tip en we gaan de cache bestanden ook even deleten.