Internet in huis in frankrijk

Hallo allemaal

ik heb een huisje in frankrijk en altijd gebruik gemaakt van Orange voor wifi. Deze verbinding is duur (37 euro per maand) en is rete-langzaam. We hebben ook 4G en dat is veel sneller.
Onlangs viel mijn ook op een aanbieding van een franse simkaart met voor 15 euro 200 GB per maand. Ik dacht die stop in mijn oude iPhone en verbind dan mijn andere apparaten (macbook air en iPhone en iPad via hotspot met die oude iPhone met die simkaart.
Het werkt goed alleen wordt de verbinding vaak verbroken (bijvoorbeeld door de slaapstand van de laptop) en valt ie terug naar eigen 4G (op iPhone) of geeft ie aan geen verbinding te hebben ()macbook) en dan moet ik ze weer opnieuw verbinden met de hotspot. Ik zou graag willen dat ie automatisch op de hotspot blijft. Overigens wil mijn iPad niet verbinden (een keertje gelukt, daarna niet meer). Dus als iemand een oplossing weet heel graag

Is verbinden via USB of via Bluetooth beter??

Misschien werkt een mobiele wifi-router (‚Äúmifi router‚ÄĚ) hiervoor beter. Die heb je al vanaf een euro of honderd. Die toestelletjes werken op batterij en moeten opgeladen worden - kijk dus uit naar een model dat zeker ook kan werken terwijl de stekker permanent in het stopcontact zit zodat je daar geen gedoe mee hebt.

Je kunt de slaapstand van de laptop eenvoudig in energie-instelling aanpassen, zodat het scherm wel uitgaat, maar de computer niet gaat slapen.

Controleer ook eens of bij jou de tickbox ‚ÄėOntwaken bij netwerktoegang‚Äô aangevinkt staat.

Hi Milez
Ik heb er nog een wifi-router van vroeger tijden gevonden. Een van vodafone. Ik weet alleen het password niet meer. Geen idee waar ik dat kan vinden.
Misschien beter toch maar een nieuwe kopen. Denk wel dat jouw oplossing het beste werk in mijn situatie. Heb je een suggestie voor een apparaat? Er zijn er veel te vinden van 80 to 800 euro… Dat laatste is zeker niet de bedoeling…
Dank voor je reactie

Daar kan ik je niet direct mee helpen. Ik heb de mijne al vele jaren geleden gekocht, dat model bestaat intussen waarschijnlijk al niet meer. Bovendien moet je ook naar je noden kijken: hoeveel toestellen wil je er tegelijk op kunnen aansluiten, hoe ver moet het signaal reiken, …

Niettemin: die van mij was wel degelijk een van de goedkopere en beviel me prima.

Thanks. Wat was t merk?? Dat kan wellicht wat richting geven bij de aanschaf. Mvg

Het was een Huawei. Je moet natuurlijk voor jezelf uitmaken of je het risico wilt lopen dat de Chinezen je internetverkeer afluisteren…

Tsja… alle apparaten komen uit china. Ken je KuWfi?? Ziet er ok uit en niet te duur.

Ken ik niet. Ik ben echt al aan het einde van mijn mifi-expertise…

TP Link ‚ā¨85

dank je wel TheBigZ voor je tip. Ik ga ernaar kijken.

Het is de TP-Link geworden. Werkt perfect.
Dank TheBigZ

1 like

:+1:t2: