Internet instellingen

Wie weet of er ergens een handleiding te vinden is om mijn powerbook met OSX op het net te krijgen?

Heb al jaren een breedbandverbinding van chello op de pc maar krijg het niet voor elkaar op de powerbook ,ik weet eenvoudig weg niet waar ik wat moet invullen.

Ik heb de kabel van de modem in het ethernet slot geprikt en ben via netwerkinstellingen ,handmatig allerlei ip en subnetmasker in gaan vullen maar krijg het niet voor elkaar ,ik weet bv ook niet wat ik met die proxy pagina aanmoet.

Ik gebruik dus explorer wat geintegreerd met osx ,moet ik daar soms wat instellen? Is er trouwens een betere browser die men gebruikt?

Sorry, maar ben echt nieuw op het apple gebied maar het bevalt goed

looky

Probeer deze eens: Vul bij de system preference onder het appeltje in bij 'Network' > 'Built-in Ethernet' > 'TCP-IP' > 'Configure': [b:a5174a2b98]'Using DHCP'[/b:a5174a2b98].

De beste browsers zijn: Safari, Camino en Mozilla. Maar smaken verschillen.[/b]

Als Browser gebruik ik Safari, het heeft vele voordelen...het is onder andere sneller, én het is niet van Microsoft!

voor de instellingen zal iemand anders je moeten helpen, sorry

Heb je UPC al op de hoogte gebracht dat je via een andere computer wilt gaan internetten. Je abonnement wordt gekoppeld aan je ethernetkaart.

Bedankt voor de snelle reakties - ik heb het via dhcp geprobeerd en lukte ook niet. - Chello gekoppeld aan de ethernetkaart ? En ik wil nog wel draadloos gaan met mn airport kaart hoe moet dat dan?

looky

Ik heb geen ervaring met chello, want in de gemeente waar ik woon is chello niet beschikbaar, dus ik heb adsl. Maar misschien kan ik je met de instellingen helpen. Zelf heb ik een netwerkje met een iMac, een powerbook (draadloos via airport) en 2 PC's (1x windows XP en 1x windows 98se) draaien en alle computers kunnen op internet via een router en onderling bestanden uitwisselen. Geef even wat meer info over je configuratie en wat je precies wilt. Een PB kan ook.

Via Airport kom je uiteindelijk ook bij je machinenr (bij mij dan ethernetkaart). Of kan ik beter netwerkkaart zeggen? Dat nummer moet je ff doorgeven bij UPC en tien minuten later heb je verbinding.

Het ligt inderdaad blijkbaar aan het Mac nummer van de netwerkkaart. Het werkt nog niet maar...

Vandaag een Draytek Vigor 2200WE bestelt en ga morgen kijken of ik er een netwerk van kan maken. Ben benieuwd.

Bedankt voor de hulp

looky

okee suc6 :)

[quote:bafe77a3e6="marc1966"]Je abonnement wordt gekoppeld aan je ethernetkaart.[/quote:bafe77a3e6]

Dat is dan zeker verschillend per regio? Hier maakt hiet niet uit wat en hoe ik aan Chello hang. Toen ik kabel kreeg hing mijn iMac eraan via de ethernet, later een WiFi station, weer later direct mijn iBook en tussendoor ook nog eens een keer een Wintendo van een vriendin om even snel alle Windows updates binnen te slepen. Nooit een enkel probleem geweest.

Instellingen waren overigens ook super-simpel. Aangeven dat alles via DHCP moest was genoeg.

Misschien, heb ik geen idee van. Ik weet wel dat ik een aantal jaar (en een paar maanden geleden bij mijn buurman) geleden met hetzelfde probleem heb gezeten toen mijn 6100 vervangen werd door een 4400. Ik moest het eth.nr. doorgeven aan de klantenservice. Het zou er misschien ook aan kunnen liggen dat ik destijds, in mijn chelloperiode, achter een proxieserver zat. Bij mijn buurman is echter nog steeds zo dat hij, zonder tussenkomst van een router, niet zondermeer het ethernetkabeltje kan wisselen tussen zijn PC en z'n Mac. Hij moest kiezen (zonder router) tussen z'n Mac en z'n PC, en helaas heeft hij het verkeerde gedaan!!!